Няколко оригинални докосвания на външния вид, спортен волан и спортни предни седалки
Прототипът на „горещия“ кросоувър Volkswagen Tiguan R видяхме преди една година, но по това време бе излозвана непроменента каросерия в изпълнение R-Line. Сега Tiguan R бе издебнат на пътни тестове със собствената си премяна, което корелира с появата на обновения оригинален модел, чиито шпионски снимки видяхме преди седмица. Това се отнася по-специално за светлините и броните, които все още имат камуфлаж.
Рецептата за Tiguan R е идентична с топ версията Golf R: няколко оригинални докосвания на външния вид, спортен волан и спортни предни седалки, пренастроено окачване и най-мощния двигател в гамата на този модел.
Има четири накрайника на изпускателната система, точно тук двойката е боядисана в черно и се губи. Обърнете внимание на огъването на вложката в задната броня: тя е маскирана с филм, така че границата между черните и белите части изглежда права.
От този ракурс отлично се виждат джантите. Забелязват се и сини спирачни апарати.
Актуалният Tiguan на някои пазари разполага с 2,0 бензинов турбо двигател с мощност 230 к.с. и 350 Нм (ускоряване до 100 км/ч за 6,3 сек), както и битурбо дизел 2,0 (240 к.с., 500 Нм, 6,5 сек). Човек може да си представи на какво ще бъде способен R, когато получи двулитров турбо двигател с 333 к.с. (както при Golf R). Това, разбира се, е само прогноза, но оправдана. Между другото, и Tiguan R, и Golf R биха могли да станат петцилиндрови, но по неофициални данни Audi не се радва на перспективата да споделя своя 2,5 агрегат с колегите си от Volkswagen и те се върнаха към обичайните четири цилиндъра.