През първата половина на 2019 г. първо купувачите в Китай ще получат новия модел
Volkswagen проведе кратко запознаване с нов модел за журналисти в Австрия - plug-in версията на бензино-електрическия Tuareg. Кросоувърът Touareg PHEV получава под капака четирицилиндров турбодвигател 2.0 TSI, който генерира 231 к.с. В автоматичната кутия е вграден електродвигател със 136 к.с. Сумарната мощност на системата е 367 к.с. и 700 Нм.
Новата версия не е получила някакви специални промени в дизайна в сравнение с останалите модификации на Tuareg. Неговата принадлежност към плъгин хибридите личи от табели PHEV на радиаторната решетката и на петата врата.
Предполага се, че през първата половина на 2019 г. първо купувачите в Китай ще получат Touareg PHEV, а към края на 2019 г. или в началото на 2020 г. хибридният кросоувър ще се появи и на други пазари, главно в Европа.
По конструкция Touareg PHEV е близо до платформата на Porsche Cayenne E-Hybrid, като хибридната система на Cayenne е построена около V6 3.0 турбодвигател, а сумарната мощност е по-голяма: 462 к.с. и 700 Нм. Но Touareg PHEV изпреварва Cayenne по отношение на задвижващата батерия. При Cayenne - 14,1 кВч, при Tuareg - 18 кВч. Само на ток Cayenne може да измине 23-44 километра, а при Туарег - 50-60 километра. Между другото, за батериите. Хибридният Chevrolet Volt има 18,4 кВч и често се счита за почти електрически. Истинският електрически автомобил на Nissan Leaf стартира кариерата си преди осем години с батерия с 24 кВт, като това се смята за доста адекватна стойност.
Немците създадоха хибридна задвижваща система на основата на четирицилиндров турбодвигател и я монтираха на концепта Volkswagen T-Prime Concept GTE от 2016 , който е предвестник на серийния Tuareg. По-късно настъпиха промени, но по принцип системата бе повторена в серийния модел.
Известно е, че и предишното поколение на Tuareg г има и хибридна модификация. Тя използва турбодвигател V6 3,0 и има сумарна мощност на хибридната система 380 к.с. и 580 Нм. Основната разлика е, че старият Touareg Hybrid не се зарежда в контакта. Неговата батерия притежава капацитет от само 1,7 кВч и затова автомобилът може да измине само на ток около два километра.