Волфсбург подготвя платформа за сериен високотехнологичен автомобил на марката
Новият Project Trinity на Volkswagen ще се появи през 2026 г. като авангарден EV седан, предлагащ автономно шофиране и представящ „радикален“ нов бизнес модел, като повечето функции се предлагат като услуги за изтегляне.
Предстоящият флагмански модел е описан по-рано като „високоефективен концептес емблематичен дизайн“, а ново изображение, споделено от председателя на VW Group Херберт Дийс, предполага, че основните характеристики на серийния автомобил ще бъдат визуализирани от радикално оформен концепт в близко бъдеще.
Седанът ще бъде изграден върху усъвършенстваната нова архитектура Project Trinity EV на Волфсбург, която ще използва елементи от платформата MEB EV, но с нови силови агрегати и усъвършенстван софтуер. Това ще му позволи да предложи значително по-усъвършенствани системи, както по отношение на технологията на шофиране, така и на свързаността.
Volkswagen също така планира да "постави нови стандарти" по отношение на автономния пробег и скоростта на зареждане, с възможност за презареждане толкова бързо, колкото конвенционалното зареждане на горивото.
Project Trinity ще стартира през 2026 г., като предлага усъвършенствани системи за подпомагане на водача от ниво 2+, а изпълнителният директор на Volkswagen Ралф Брандщатер заяви, че вероятно ще бъде надграден до ниво 4 - позволяващо пълно автономно шофиране по определени пътища - до 2030 г.
Брандщатер описва Project Trinity като „нашия софтуерен автомобилмечта“, заявявайки, че ще представи изцяло нов бизнес модел за компанията, с радикално намален брой варианти. Купувачите ще могат да избират измежду само размера на батерията, цвета на боята и спецификацията на джантите.
След това собствениците ще могат да активират и деактивират определени хардуерни функции, когато е необходимо, с други функции, предлагани като ефирни изтегляния на софтуер.
„Радикално ще намалим броя на вариантите“, каза Брандщатер. „С Trinity хардуерът е до голяма степен унифициран: избирате капацитет на батерията, цвят и джанти и след това го поръчвате на смартфон. Функциите могат да се задават по време на движение: можете да добавяте функции чрез вашата цифрова система. "
Брандщатер каза, че предлагането на такива функции като надстройки означава, че „ Trinity ще се превърне в машина на времето“. Автономните системи ще се възползват от новата „невронна мрежа“, която Volkswagen се стреми да развие от свързаните си автомобили, като всички споделят данни в реално време за пътища, трафик и други системи.
Въпреки че не са определени подробности за първоначалното ценообразуване, Брандщатер каза, че Project Trinity е проектиран да „стартира нова технология в големи обеми за основния пазар“. Той добави: „С Trinity Volkswagen отново носи бъдещето на серийните автомобили.“
Серийната версия на Project Trinity ще бъде произвеждана в базата на Volkswagen във Волфсбург, като немската компания казва, че също така ще „преоткрие производството, както го познаваме днес“. В него се казва, че намаляването на хардуерните варианти драстично ще увеличи производствените времена чрез намаляване на сложността и че ще въведе нова производствена технология.
Марката Audi също разработва нова модерна EV платформа, наречена Artemis, която вероятно ще се използва за бъдещи високотехнологични премиум модели от Audi, Bentley и Porsche. Брандщатер нарече двата проекта „допълващи се“, предполагайки, че Project Trinity ще бъде ключовият двигател за разработване на софтуер в концерна .
Това ще бъде ключова част от новата стратегия за ускоряване на Volkswagen, съгласно която компанията се стреми да разработи нови бизнес модели, особено чрез свързани услуги и надстройки.