Основната причина за продължаване на жизнения цикъл са строгите квоти за средни емисии
Изглежда, че с e-Golf с пет врати се сбогувахме завинаги, защото производителят официално го смени с новия модел ID.3, който трябва да излезе на европейския пазар през лятото. Оказа се обаче, че производството на „седмия“ e-Golf във фабриката за стъкло в Дрезден ще продължи поне до септември, а доставките за клиентите - до края на ноември. Това посочва вътрешна информация. Въпреки че Volkswagen не посочва датата на приключването на електромобила, удължаването на неговото производство е задачаващо.
Обновен през 2016 г., e-Golf е оборудван с електромотор със 100 кВт (136 к.с., 290 Нм) и батерия с капацитет 35,8 кВтч. Автономният пробег - 231 км според цикъла WLTP. През декември e-Golf беше побявен за най-успешния електрифициран модел на марката с резултат от продажби от 104 000 единици (2014–2019).
Динамичните характеристиките на ID.3 безспорно превъзхождат тези на e-Golf. Мощност - 150 кВт (204 к.с., 310 Н м), пробег без дозареждане - 330-550 км. Дори базовата цена е по-ниска: 30 000 евро срещу 34 900 евро.
Основната причина за продължаване на жизнения цикъл на e-Golf са строгите квоти за средни емисии на CO2. За да избегне глоби за милиарди долари, Volkswagen трябва да произведе 100 000 електрически автомобила до края на годината. Golf има добро търсене. Междувременно ID.3 изглежда има сериозни проблеми със софтуера.
Коронавирусната епидемия добавя масло в огъня, което прави невъзможно точно прогнозиране на търсенето. Говори се, че сега дилърите предлагат щедри отстъпки за e-Golf, поради което цената е паднала под 25 000 евро. Хечбекът обаче вече не се показва в онлайн магазините в Германия.