Volkswagen обмисля участие във Формула 1, но единствено като доставчик на двигатели и то след 2012 г., когато влиза в сила новият технически правилник за моторите.
През последните дванайсет месеца три от производителите напуснаха шампионата в лицето на Honda, BMW и Toyota. Това обаче ни най-малко не притеснява ръководството на Volkswagen, напротив. Не е изключено концернът от Волфсбург да се включи във Формула 1, но след въвеждането на новите правила относно двигателите през 2012 г.
„Когато си най-големият автомобилен производител, е съвсем естествено да мислиш за това (Формула 1), но не и преди 2012 г.“, коментира Ханс-Йоаким Щук за Autosport. „Ние търсим новаторския дух, а Формула 1 е върхът в моторните спортове. Преди две години се говореше, че Volkswagen води преговори с Red Bull, но ние нямаме нужда да купуваме отбор. Защо трябва да работим само с един тим, като можем да доставяме двигатели на повече?“
„Ако купим Red Bull и изведнъж Ейдриън Нюи реши, че му се лети или ходи за риба, е сигурно, че отборът ще тръгне надолу. Вижте BMW например. Станаха собственици на този мултимилионен тунел и суперкомпютър, а сега прекратяват програмата си. Най-добрият вариант е да конструираме нужния двигател и да предоставяме на съответния отбор най-добрата услуга.“
Щук е категоричен, че по-дългата стартова решетка и по-ниските разходи в шампионата са причината Volkswagen отново да обърне поглед към Формула 1.
"Страхотно е, Формула 1 поема по правилния път“, продължава спортният представител на германците. „Много производители се оттеглиха, което в действителност е добро, защото никой не знаеше докога ще продължат програмите им. Трябваше да останат като производители на двигатели и да ги дават под наем на отборите, да ги продават или предоставят. Така всички караници между отделните тимове остават встрани от теб, както и аеродинамичните тунели, инженерите и т.н. Това е Формула 1 от моето време. Имахме March, имахме Lotus, имахме и двигателите на Ford. После се появиха Renault, които осигуриха едни наистина страхотни мотори. Беше перфектно.“
„Следих отблизо през последните седем години Формула 1 с BMW и винаги съм се питал защо имаме 20 автомобила на стартовата решетка, а не 30? Сега се връщаме отново към това число. Следващата година влизат три (четири) нови отбора и общо 26 автомобила ще застанат на грида. Ако бъде реализирана идеята за световен двигател, който е евтин и надежден, със сигурност през 2012 г. ще имаме 30 автомобила на старта.“
Анонимен
Инжинер Ястребовски или Димитров, изпратете писмо до Фолксваген груп, в което вие като експерт ще им обясните, че са некомпететни. Сигурен съм, че ще вземат предвид мнението ви, като рядко срещан експерт. В групата на ФВ са и порше, чийто експерти участват във всякакви разработки на групата, но щом са некомпететни.... ВАГ са производител номер две с претенции да станат номер 1 и не могат да си позволят некомпететни разработки, те си остават само в главите на предубедените и хората, които не могат да си позволят продукт на ФВ. А те произвеждат автомобили от ъп до камионите ман и скания. Това, че в момента не са във формула 1, не означава, че няма да могат. Не са пожелали, не са станали.
Боро
Абе вижте кога е писана тази статия! От половин година се знае, че VW ще участват в Световния рали шампионат през 2013!
инж. Димитров
СПоред моето мнение Фолксваген не е компетентна за произвидство на двигатели за Ф1,производството на коли радост и мечта за всяка мутра не еталон за компетентност
Жорко Бекъма и леля Божка
Фолцваген във формула еДно...СМЕХ...Енцо Ферари ако разбере ще се обърне в гроба а Хитлер създателят на Фолксщайген ако сега беше жив щеше да се скара на швабите и щеше да им напомни да не се занимават с глупости...Фолцваген във формулата Хахахаха
Анонимен
Дошо, амс е издание за ценители на техниката и се интересуват от начините и на действие. За хора, които уважават успехите на другите, а не за дребни хейтъри, които си нямат и хал хабер за какво става въпрос.
Дошо
Фолксваген и Ф1 - магаре и космос