Volkswagen Group Components разработи нов тип зарядно устройство - DC Wallbox
Повечето електрически автомобили могат да се зареждат от променливотоковото захранване, по-специално от монтирани на стената устройства с мощност 3,5-7,5 кВт (налични са еднофазни) и до 22 кВт (трифазни), както и от "бързи" DC станции (мощност от 24 до 350 кВт, а най-често такова зареждане се случва при 50–150 кВт). Въпреки това, Volkswagen Group Components разработи нов тип зарядно устройство - DC Wallbox. То развива мощност от 22 кВт, което според немците е два пъти повече от мощността на типично зарядно устройство за стена, работещо с променлив ток.
Новото зарядно устройство дозарежда автомобила чрез конектор CCS. (На снимката кросоувърът Volkswagen ID.4 е свързан към устройството).
На фона на Volkswagen ID.3, са показани най-новите разработки на Volkswagen Group Components - мобилен робот за зареждане, DC Wallbox и гъвкава мобилна станция (автомобилна Powerbank с вградена батерия, която се зарежда тихо от мрежа с ниско напрежение и бързо освобождава енергия, когато е свързан електрическият автомобил).
Зареждането с постоянен ток не се ограничава от възможностите на вграденото зарядно устройство в самия електрически автомобил, обясняват от компанията, тъй като стенната кутия с мощност от 22 киловата може да зареди батерията по-бързо от обикновено. И това ще разшири разнообразието от подобни системи на пазара и гъвкавостта на инфраструктурата. В допълнение, DC Wallbox е първоначално адаптиран за двупосочно зареждане и автомобилът работи като буфер за балансиране на мрежи или за захранване на къщи в случай на аварийно изключване. Но преди DC Wallbox да влезе в производство, Volkswagen Group Components ще го пилотира на място във фабриките си във Волфсбург, Брауншвайг, Хановер, Залцгитер и Касел. Там вече са инсталирани 20 такива устройства.