Концернът направи първата копка на първия си завод за клетки в Залцгитер
Германският канцлер Олаф Шолц каза по отношение на церемонията по първата копка: „Днес е добър ден за автомобилната индустрия в Германия и Европа. Volkswagen показва как би могло да изглежда бъдещето на устойчивата, съвместима с климата мобилност. Заедно ние полагаме основата за оформянето на това бъдеще в значителна степен в Залцгитер.“
Херберт Дийс, главен изпълнителен директор на Volkswagen AG, каза: „Днес ние не само полагаме основа, но и отбелязваме стратегически важен момент. Бизнесът с батерийни клетки е един от крайъгълните камъни на нашата стратегия NEW AUTO, която ще превърне Volkswagen във водещ доставчик на устойчива, управлявана от софтуер мобилност на утрешния ден. Създаването на собствена клетъчна фабрика е мегапроект в техническо и икономическо отношение. Това показва, че внедряваме водеща технология на бъдещето в Германия!“
PowerCo обединява глобалните дейности с батерии
Volkswagen Group обединява своите глобални дейности с батерии в европейската компания PowerCo. От Залцгитер компанията ще управлява международните заводски дейности, по-нататъшното развитие на клетъчната технология, вертикалната интеграция на веригата на стойността и доставката на машини и оборудване за фабриките. В бъдеще се планират допълнителни продукти като големи системи за съхранение за енергийната мрежа. След Залцгитер, следващата фабрика за клетки трябва да бъде създадена във Валенсия. В момента се определят места за още три клетъчни фабрики в Европа. Освен в Европа, PowerCo вече проучва възможността за допълнителни гигафабрики в Северна Америка.
PowerCo ще се управлява от главния изпълнителен директор Франк Бломе и членовете на борда на директорите Себастиан Волф (главен оперативен директор), Кай Александър Мюлер (главен финансов директор), Соонхо Ан (главен технологичен директор), Йорг Тайхман (главен директор покупки) и Себастиан Крапот (главен директор човешки ресурси)
Томас Шмал, член на борда на директорите на Volkswagen AG, отговарящ за технологиите и председател на надзорния съвет на PowerCo, каза: „При изграждането на нашата първа вътрешна фабрика за клетки ние следваме изпълнението на нашата технологична пътна карта. PowerCo ще стане глобален играч в сферата на батериите. Основната сила на компанията ще бъде вертикалната интеграция от суровините и клетката до рециклирането. В бъдеще ние ще управляваме всички съответни дейности вътрешно и ще спечелим стратегическо конкурентно предимство в надпреварата да поемем лидерството в електрическата мобилност. Осигурихме топ екип за това велико начинание.“
Даниела Кавало, председател на Генералния и груповия съвет на работниците на Volkswagen AG, каза: „Днес е ден за празнуване. В сърцето на Европа ние създаваме нов, ориентиран към бъдещето сегмент и до 20 000 работни места, готови за бъдещето, включително 5 000 само в Залцгитер, в дома на Volkswagen. Нашият ангажимент и отговорност за трансформацията на нашия изключителен завод за двигатели и образцовото запазване на сигурни работни места за служителите продължават. Този принцип остава един от нашите ориентири, точно както е бил в областта на бъдещето на батерията от най-ранен етап. Той е залегнал в Пакта за бъдещето, и е бил силно защитаван в продължение на много години. В резултат на тези усилия сега имаме модел за подражание на екологична и социална трансформация.“
Министър-президентът на Долна Саксония Стефан Вайл каза: „В Залцгитер можем да видим трансформацията на автомобилната индустрия по-ясно, отколкото на което и да е друго място в Германия. Батерийните клетки скоро ще бъдат произведени там, където конвенционалните двигатели все още слизат от производствената линия. Тук се създават работни места за бъдещето. Сърцето на автомобилната индустрия в бъдеще ще бъде електрическо. И ще бие в Долна Саксония.
Стандартната фабрика и унифицираната клетка позволяват бързо глобално внедряване
По повод церемонията за първата копка Групата представи за първи път концепцията на стандартната фабрика; Залцгитер ще бъде модел за клетъчни фабрики в цяла Европа и ще постави нови стандарти по отношение на устойчивост и иновации. „Това, което сме изпробвали милиони пъти с автомобилните платформи като MQB и MEB, също ще постави основата за създаване на производство на клетки: ние ще стандартизираме на базата на европейски стандарти и мащабиране. По този начин ще комбинираме скоростта и оптимизирането на разходите с най-високите нива на качество“, каза изпълнителният директор на PowerCo Франк Бломе. Стандартизацията ще обхване не само оборудване, сгради и инфраструктура, но и продукти, процеси и ИТ. По този начин ще бъдат създадени фабрики, които могат бързо да бъдат преобразувани за по-нататъшни продуктови и производствени иновации. Всяка фабрика ще работи 100 процента с електричество от възобновяеми източници и ще бъде проектирана за бъдещо рециклиране в затворен цикъл.
Volkswagen разкри и призматичната унифицирана клетка, обявена на Power Day през 2021 г. Това позволява гъвкаво използване на набор от различни клетъчни химикали и ще се използва в до 80 процента от всички модели на групата. В Залцгитер унифицираните клетки за масовия сегмент трябва да се произвеждат от 2025 г. нататък. В бъдеще централата трябва да достигне годишен капацитет от 40 GWh – достатъчно за около 500 000 електрически превозни средства. До 2030 г. Volkswagen Group възнамерява да управлява шест фабрики за клетки с общ обем от 240 GWh в цяла Европа заедно с партньори. Новата унифицирана клетка ще използва ефекти от синергията и ще намали разходите за батерии с до 50 процента. Произведените до момента прототипи са показали обещаваща производителност по отношение на обхвата, времето за зареждане и безопасността – съществени предпоставки за бъдещ индустриален стандарт.