Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

От коя държава е производителят на автомобилни гуми Nokian Tyres?



Какво представлява разработената от Nokian Tyres концепция Arctic Sense Grip?



През 1934 г. Nokian Tyres изобретява първата зимна гума в света. Само две години по-късно компанията започва продажба на един модел зимна гума, който е станал легендарен и продължава да се счита за шампион в зимни условия. Как се нарича този модел?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



Коя е първата в света първокласна зимна гума за леки автомобили, която предлага сцепление върху мокра настилка в най-високия клас А съгласно етикета за гуми на ЕС?



Какво представлява Технологията Silent Sidewall на Nokian Tyres?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Volvo C30: Дръзкият швед

27.11.2006 20:11

Шведската автомобилна марка Volvo представи серийния вариант на най-новото попълнение в своята гама – компактният модел C30. Дори и един бърз поглед към този автомобил е достатъчен, за да станат пределно ясни намеренията му да вгорчи живота на своите осно

Всъщност идеята за навлизането на Volvo в компактния клас придоби реален материален израз още с представянето на студията, наречена от създателите си SCC (Safety Concept Car), чийто авангарден дизайн още тогава привлече вниманието на публиката със забележителната комбинация от новаторски решения и талантливо интерпретирани заемки от някои от най-прочутите класически модели от славното минало на марката. Серийният модел е почти идентичен с показаната в Детройт студия, което без съмнение е крайно радостен факт за всички почитатели на марката. Леки промени са претърпели единствено дръзко оформените брони, иначе всички останали характерни черти на прототипа са останали непокътнати.

Най-интересната част от стилистиката

на автомобила обаче си остава задната част, инспирирана от един от най-прочутите модели в историята на шведската фирма – популярният като „ковчега на Снежанка” ексцентричен P1800 ES (виж карето). Подобно на появилия се на бял свят през 1971 г. модел, С30 се отличава с изцяло стъклен капак на багажника – в случая разположен между характерно оформените задни светлини, явяващи се завършек на споменатите мускулести “рамене” в страничната линия. Двата хромирани накрайника на ауспуховите тръби и малкият интегриран спойлер над задния прозорец внасят допълнителна доза агресия в излъчването на стегнатата и леко “вирната” назад задница на автомобила.

Безопасността

е на очакваното за скандинавската марка високо ниво. С30 разполага с целия арсенал от мерки за защита на пътниците, познат от серията S40/V50, включително пълен набор въздушни възглавници и системите SIPS (за защита при страничен удар) и WHIPS – активни облегалки за глава отпред, намаляващи до минимум опасността от травми вследствие на т. нар. “камшичен удар”.

Гамата от предлаганите за С30 двигатели включва общо осем задвижващи агрегата - пет бензинови и три дизелови. Според разчетите на Volvo от конвейера се очаква да слизат по около 65 000 екземпляра годишно - доста смела наглед прогноза, която на фона на доказалата качествата си технология и оригиналната стилистика на С30 би могла да се превърне в немалък успех за скандинавците…

Текст: Божан Бошнаков

Снимки: Volvo

 

Коментари
comments powered by Disqus