Шведската автомобилна марка Volvo представи серийния вариант на най-новото попълнение в своята гама – компактният модел C30. Дори и един бърз поглед към този автомобил е достатъчен, за да станат пределно ясни намеренията му да вгорчи живота на своите осно
Всъщност идеята за навлизането на Volvo в компактния клас придоби реален материален израз още с представянето на студията, наречена от създателите си SCC (Safety Concept Car), чийто авангарден дизайн още тогава привлече вниманието на публиката със забележителната комбинация от новаторски решения и талантливо интерпретирани заемки от някои от най-прочутите класически модели от славното минало на марката. Серийният модел е почти идентичен с показаната в Детройт студия, което без съмнение е крайно радостен факт за всички почитатели на марката. Леки промени са претърпели единствено дръзко оформените брони, иначе всички останали характерни черти на прототипа са останали непокътнати.
Най-интересната част от стилистиката
на автомобила обаче си остава задната част, инспирирана от един от най-прочутите модели в историята на шведската фирма – популярният като „ковчега на Снежанка” ексцентричен P1800 ES (виж карето). Подобно на появилия се на бял свят през 1971 г. модел, С30 се отличава с изцяло стъклен капак на багажника – в случая разположен между характерно оформените задни светлини, явяващи се завършек на споменатите мускулести “рамене” в страничната линия. Двата хромирани накрайника на ауспуховите тръби и малкият интегриран спойлер над задния прозорец внасят допълнителна доза агресия в излъчването на стегнатата и леко “вирната” назад задница на автомобила.
Безопасността
е на очакваното за скандинавската марка високо ниво. С30 разполага с целия арсенал от мерки за защита на пътниците, познат от серията S40/V50, включително пълен набор въздушни възглавници и системите SIPS (за защита при страничен удар) и WHIPS – активни облегалки за глава отпред, намаляващи до минимум опасността от травми вследствие на т. нар. “камшичен удар”.Гамата от предлаганите за С30 двигатели включва общо осем задвижващи агрегата - пет бензинови и три дизелови. Според разчетите на Volvo от конвейера се очаква да слизат по около 65 000 екземпляра годишно - доста смела наглед прогноза, която на фона на доказалата качествата си технология и оригиналната стилистика на С30 би могла да се превърне в немалък успех за скандинавците…
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Volvo