Volvo ще представи официално електрическата версия на C30 на автомобилния салон в Детройт през януари. Шведите обявиха още през септември, че работят върху прототипа с нулеви нива на вредни емисии.
„Първият прототип ни помогна да определим основните технологични предизвикателства, такива като батерията и проблемите със сигурността”, обяснява Ленарт Стегланд, ръководител в отдела на Volvo за нестандартни автомобили. „Справихме се с тези предизвикателства, без да правим никакъв компромис с качествата на C30. Много съм щастлив от крайния резултат. Електрическият C30, който ще видите на щанда ни в Детройт, е един наистина готов продукт.”
За задвижването на електрическия C30 отговаря електромотор, чиято мощност достига 82 кВт. Благодарение на него спринтът от 0 до 100 км/ч отнема 10,5 секунди, което е повече от прилично постижение за подобен тип автомобили. За сравнение ActiveE на BMW, който ви представихме вчера, се нуждае от 9. Максималната скорост на C30 е ограничена на 130 км/ч, а автономният пробег достига 150 км.
Монтираната в централния тунел литиево-йонната батерия (24 кВтч), която отговаря за захранването на електрическия силов тракт, тежи 280 кг и нейното зареждане от стандартната електрическа мрежа изисква приблизително 8 часа. При съответната инфраструктура и наличието на станция за зареждане с промишлен ток, този срок може да бъде скъсен значително.
През 2011 г. Volvo ще предостави на избрани клиенти най-малко 50 тестови екземпляра на електрическия C30. Шведите ще разчитат на тяхната обратна връзка в рамките на две години, за да подготвят следващото поколение електромобили.