Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Volvo C40: Електромобилност по шведски

05.09.2022 07:00

Спокойни пътешествия с върховата версия на Volvo C40 T8 Recharge

Шведите са известни със своята обраност и любов към минимализма. Това се отнася и за Volvo C40 T8. Външният вид е изчистен, без да бъде скучен. Веднага се забелязва, че автомобилът е от модерното семейство на Volvo, но скосената задница го различава от останалите. Не липсват и агресивни елементи като спойлерите и въздуховодите, които са боядисани в черно и контрастират с белия цвят на екстериора. Тези атрибути подсказват за мощността от над 400 к.с., но в никаъв случай не се натрапват. Цялостната форма на автомобила е с основна цел да оптимизира разхода на електроенергия, за което основно спомага снижения таван в задната част. Ненатрапчиво ежедневие В днешно време множество електромобили се опитват да изпъкнат със своето алтернативно задвижване по всевъзможни начини - рязлични баджове по купето, ярки цветове и футуристични форми. Това не е случая при Volvo C40 T8 Recharge, където са използвани традиционни линии и елементи, познати ни и от останалите модели на марката. Дори и в интериора, освен наличието на допълнителни менюта за конфигуриране на характеристиките на електрическите мотори, нищо не подсказва какво се крие под капака. Всъщност под капака не се крие нищо, защото пространството е отделено за съхранение на вещи и служи като допълнителен багажник. Това е удобна функция, особено когато разполагате с по-малко пространство в истинския багажник, благодарение на скосения таван. Електрическото задвижване означава, че освен липса на двигател, в ежедневието има и липса на шум в купето. В ниските скорости до 60-70 км/ч се чуват единствено шумове от вятър и търкалянето на гумите. 

Масивна мощност 

Двата електромотора, които доставят 402 к.с. към всички колела изстрелват малкия SUV модел до 100 км/ч за 4,3 секунди, което прави предвижването изключително приятно и забавно. Разбира се, всяко ускорение намалява обхвата на предвижване драстично, така че ако трябва да се предвижвате на максимално дълго разстояние, не препоръчваме прекомерната употреба на педала на газта. За щастие налице е и опцията за рекуперация, която може да ви върне част от загубената енергия. Интересен е и режимът за “носене”, който позволява на гумоте да се търкалят свободно и да се изминават огромни разстояния по наклон без каквото и да е натискане на газта, но и без загуба на скорост. В този случай помага и теглото от почти 2200 кг. Голяма част от това тегло е благодарение на батериите и електромоторите, които тежат над 700 кг. Теглото няма как да бъде скрито, дори при такъв компактен модел. 

Къде да пъхна това? 

Макар и с компромиси в багажника и мястото за главите на пътниците отзад, интериорът е пълен с хитри места за съхранение на множество вещи. Наличието на тези ниши за съхранение показва, че моделът е насочен именно към ежедневното ползване и максималното улесняване на живота на пътниците. Малкото генерално пространство в автомобила е оползотворено добре и, особенно отпред, не забелязвате компактните размери. Качеството на материалите е на много високо ниво, но въпреки всичко на места има евтини пластмаси, които послърцват и не са оптимално решение. Акцентите в интериора на тестовата бройка трябваше да наподобяват естествена дървесина, но по-скоро приличаха на напукана пластмаса и не пасваха на иначе приятната атмосфера в интериора. Дисплеят изисква привикване По средата на централното табло има вертикално монтиран тъчскрийн дисплей с размер от 9 инча, който не е особено интуитивен, но работи безпроблемно и контролира множество функции и асистенти. За жалост има и някои важни менюта, които са скрити дълбоко и са труднодостъпни. След като прекарахме известно време с автомобила започнахме да свикваме и използването се улесни значително, но въпреки това бихме направили някои промени относно програмируемостта на заглавното меню. 

Незабележителен пробег

Основен фокус при електромобилите е пробегът с едно зареждане, който компаниите се стремят да се увеличава непрекъснато. В дадения модел, обявеният пробег от над 400 км е невъзможен за постигане в реални условия, където с нормално каране цифрата е около 320 до към 360 километра. Конкурентите Ford Mustang Mach-E и Tesla Model Y се справят значително по-добре в графа пробег. Volvo компенсира със сравнително бързо зареждане от 40 минути до 80%.

Коментари
comments powered by Disqus