Наскоро Volvo проведе двехилядния краштест в своя център за безопасност в Гьотеборг. И въпреки че компютърните симулации играят все по-важна роля при конструирането на един автомобил, шведските стандарти предвиждат между 100 и 120 реални тестови колизии преди пускането на всеки нов модел на пазара.
Реалните катастрофи във Volvo Cars Safety Centre започват около година преди старта на даден модел, едва след постигането на задоволителни резултати от компютърните симулации. Подготовката на превозното средство, която включва поставяне на маркировка, инсталация на измерващи инструменти и около 30 високоскоростни камери, отнема три дни. Най-важните резултати от теста са готови един час след катастрофата и в рамките на едно денонощие се препращат към развойния екип за съответния модел, а подробната им интерпретация трае две седмици.
В лабораторията на Volvo за период от 24 часа могат да бъдат проведени шест краштеста, но натоваранията в момента предвиждат около 10 сблъсъка седмично или 450 годишно. Като част от концерна Ford съоръжението се ползва и от марките Jaguar, Land Rover и Ford.
Volvo Cars Safety Centre започва експлоатация през март 2000 година и струва около 80 милиона евро. Той разполага със 154-метрово стационарно тестово трасе, което позволява скорости до 120 км/ч, както и с 108-метрова подвижна писта, която може да се завърта на 90 градуса. Тя е пригодена за сблъсъци на автомобили от различен клас, с различна скорост и под различен ъгъл. Четириетажното съоръжение притежава и подвижна, тежаща 850 тона стена за удари. Модерната инсталация изпълнява челни, странични, задни и офсет колизии под различни ъгли.
Освен тестовете по стандарти като EuroNCAP или IIHS в Гьотеборг се провеждат и множество краштестове по собствени критерии. В центъра за сигурност също биват реконструирани действителни катастрофи от ежедневието, в които е участвал автомобил с марката Volvo. Междувременно експерите разполагат с база данни, съдържаща над 30 000 пътнотранспортни произшествия. На територията на Volvo Cars Safety Centre се намира и един от отделите на компанията за развитие на нови системи за безопасност.
Volvo провежда първия си краштест преди 50 години, когато автомобил е спуснат по наклон и блъснат в бетонна стена.