Наследникът на XC90 ще бъде само електрически, построен върху нова платформа
Volvo представи новия Concept Recharge, който представя предстоящия наследник на електрически само XC90, който ще оглави следващото поколение автомобили.
Понастоящем шведската компания има два електрически автомобила в своята гама, XC40 Recharge и C40 Recharge, но и двата са построени върху платформата за различни двигатели CMA. Компанията ще пусне наследника на XC90 като първия си електрически автомобил, построен върху нова платформа през следващата година, и марката ще се превърне само за EV до 2030 г.
Забележително е, че шефът на Volvo Хакан Самуелсон разкри, че предстоящият голям SUV, който ще бъде тясно свързан с Polestar 3, няма да носи заглавието XC90, но ще носи нова табелка, за да покаже ролята си във роля на следващото поколение EV - само Volvo.
"Това ще бъде новият флагмански SUV на Volvo, но наистина е първият по рода си и ще бъде последван от много автомобили, базирани на същата архитектура," каза Самуелсон. "Ще отбележим това, като се отклоним от нормалния начин на даване на имената на нашите автомобили с XC за SUV и така нататък. За да отбележим, че това следващо поколение автомобил също ще има име, като дете."
Самуелсон няма да каже името, което според него ще бъде разкрито с наближаването на пускането на автомобила.
Volvo разкрива новия SUV Concept Recharge, за когото шефът на дизайна Робин Пейдж каза, че представлява „манифест за изцяло електрическото бъдеще на Volvo Cars, както и нов тип превозно средство“. Той добави: „Той показва нови и модерни пропорции, които вървят ръка за ръка с повишена гъвкавост и показват какво технологията може да даде по отношение на дизайна.“
Concept Recharge е предназначен да покаже как дизайнът на Volvo ще се промени за чисто електрически автомобили и е изграден върху философията „по-малко, но по-добра“, според която Volvo е продължение на своето скандинавско дизайнерско наследство.
Както при другите електромобили, автомобилът разполага с изцяло плосък под, с батерии, вградени в основата на кросоувъра . Има и къси надвеси отпред и отзад поради липсата на двигател с вътрешно горене и удължено междуосие. Концептътразполага със задни врати, отварящи се назад, въпреки че не е известно дали те ще бъдат използвани при евентуалната серийна версия.
Concept Recharge представя новия дизайнерски език на Volvo, включително премахването на още ненужни елементи. Решетката е заменена с нов ‘щит’ отпред, в който е вградено логото на Volvo и традиционния символ на диагонална линия. Този щит отпред преминава по широчиината на автомобила , за да отговори на традиционните светлини на Volvo „Thor’s Hammer“. Предните светлини са преработени с помощта на LED технология и демонстрират тесни дневни светлини, които след това се превключват за по-ярки пълни фарове, когато е необходимо.
Дизайнът на задната светлина се основава на последните теми на Volvo и също така разполага с малки „крила“, които се разширяват с по-високи скорости, за да подобрят допълнително аеродинамиката.
Използвайки опънатото междуосие, дизайнерите на Volvo са пренаредили седалките, спуснали капака и са добавили наклонен профил на покрива. Volvo казва, че дизайнът му позволява да запази „високата точка на очите“, предпочитана от купувачите на автомобили, но предлагаща по-добра аеродинамична ефективност от традиционните SUV. Задните седалки се отличават с преработена система „подсилваща възглавница“, която им позволява да бъдат повдигнати по-високо от предните седалки, което помага да се подобри видимостта на децата.
Таблото разполага с голям 15-инчов сензорен екран, който разполага с последната версия на новата информационно-развлекателна система, базирана на Google. Разнообразни устойчиви и естествени материали са представени в салона в опит да й придадат това, коетонаричат „наистина скандинавско усещане за всекидневна“