Новият Volvo S60, който ще дебютира официално догодина, се появи наскоро по улиците на Копенхаген в маскировъчни одежди. Представените снимки обаче не са дело на шпионските фотографи, а са медийни, тъй като тестът е бил публичен.
От Volvo са изпробвали в датската столица как функционира новата активна система за безопасност на компанията. Collision Warning with Full Auto Brake and Pedestrian Detection (предупреждение за сблъсък с напълно автоматично спиране и разпознаване на пешеходци), чиято разработка продължава вече десет години, ще стане серийна през 2010-а.
„При реализацията на финалната версия трябваше да вземем под внимание фактори като трафика, пътните условия, климата и още много други“, обяснява Томас Броберг, ръководител в отдела за сигурността на Volvo. „Събрахме данни от близо 500 000 тестови километра в реални условия, а можем да използваме тази информация и за компютърни симулации... Целта ни е до 2020 да няма нито един загинал или тежко пострадал с Volvo.“
Новата система използва информация от двоен радар, монтиран на радиаторната решетка и от видеокамера в огледалото за обратно виждане. Радарът отчита потенциалните опасности и дистанцията до тях, докато видеокамерата определя какъв тип са те. Системата първоначално уведомява водача за евентуален инцидент със звуков и светлинен сигнал. Ако той не реагира и катастрофата е неизбежна, спирачките се задействат моментално, като се използва пълният им капацитет, което е и най-сериозното предимство на новата система, отчитат от Volvo.
43% от загиналите на пътя в Европейския съюз са пешеходци, сочат изследванията на шведите. Ето защо новата система е ориентирана главно към тяхната защита. „В повечето случай можем да намалим силата при сблъсъка до 75%“, допълва Броберг. „Като се има предвид големия брой пешеходци, които намират смъртта си на пътя, ако намалим риска с 20% благодарение на тази нова функция, ще бъде огромен успех.“