Над 50% от общите продажби на шведската марка през миналата година са SUV модели
Volvo е на път да продаде значително повече всъдеходи и кросоувъри, отколкото всеки друг тип автомобил до края на десетилетието, смята Петер Мертенс, шеф на научните изследвания и развитието на производителя.
По време на представянето на новия V90 Cross Country Мертенс заяви, че пристигането на компактния кросоувър XC40 в началото на 2018 г. ще бъде повратна точка за Volvo. XC40 е един от трите изцяло нови модела от серия 40 и ще излезе на пазара преди хечбека и версията комби.
Мертенс посочи, че увеличаването на клиентския поток към кросоувърите и SUV моделите се откроява най-видимо на най-големите пазари на марката, особено в Швеция, САЩ и Китай. От Volvo не прогнозират колко точно автомобила XC40 ще бъдат продадени за една пълна година, но е вероятно числото да бъде шестцифрено.
Миналата година Volvo продаде 503 127 автомобила в световен мащаб. Според данните на компанията новите реализации на всички модели Cross Country и XC заедно възлизат на 267 000 единици, което означава, че повече от 50% от продажбите принадлежат на кросоувърите и SUV моделите.
Най-продаваният в световен мащаб модел и в същото време най-стар за момента - XC60, получи 159 617 нови собственици през миналата година. Следващият по брой продажби модел – хечбекът V40 се сдоби с 83 357 нови клиенти.
Освен това Volvo продаде 40 261единици от изцяло новия XC90, 30 175 броя от XC70 и 23 274 автомобила от V40 Cross Country.
През първите шест месеца на тази година новият XC90 отбелязва много силни продажби с 51 810 единици, като производителят прогнозира , че до края на годината ще бъдат реализирани общо 100 000 единици от модела.
XC70 също отбелязва ръст на продажбите си с 10% или 19 250 продажби през същия период, докато от V60 Cross Country са продадени 10 316 единици. Само продажбите на XC60 и V40 Cross Country отбелязват лек спад.