Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Volvo GDTi: Нов двулитров двигател за S80, V70 и XC60

29.01.2010 09:28

Volvo представи новия двулитров GTDi (Gasoline Turbocharged Direct Injection) четирицилиндров двигател, който ще се предлага за моделите S80, V70 и XC60.

Благодарение на принудителното пълнене, директното впръскване и двойния разпределителен вал с променлив ход на клапаните GTDi предлага „уникална комбинация от нисък разход на гориво, ниски нива на вредни емисии и отлична динамика в целия работен диапазон“. За първи път инженерите от Volvo използват изпускателни колектори и корпус на турбосистемата, изработени от стоманена ламарина, а не от плътен метал.

„Ламарината е по-лека и по-компактна, а същевременно цялата система генерира по-малко топлина благодарение на допълнителния изолационен слой. Това позволява отделяните газове да са с по-висока температура, което прави процеса на изгаряне по-ефективен“, се казва в официалното изявление на шведите. Системата за принудително пълнене на новия двигател е съвместна разработка на Volvo Cars, Borg-Warner Turbo System и производителя на ламарина Benteler Automotive.

От Volvo не публикуват подробни технически характеристики на новия двулитров мотор, но обещават максимална мощност от 203 к.с. и 300 Нм въртящ момент, който с функцията Overboost може да поддържа за кратко 320. Средният разход на S80 с този мотор би трябвало да бъде около 8,3 литра за 100 километра пробег.

Според Магнус Джонсън, който ръководи отдела за развойна дейност на серийните продукти във Volvo Cars, новият GTDi е „четирицилиндров двигател, който има мощността на 2,5-литровия петцилиндров мотор, а същевременно е много по-ефективен от него... Една от основните причини за този резултат е нашата нова, патентована система за принудително пълнене, която е специално пригодена за малки високоефективни двигатели.“

GTDi ще се появи първоначално на пазарите в Югоизточна Азия, Холандия, Китай и Япония, комбиниран с шестстепенна механична кутия или шестстепенна автоматична с двоен съединител.

Коментари
comments powered by Disqus