Шведите показват, че системите за автопилот изискват два отделни компютъра Nvidia Drive
Volvo и Nvidia си партнират от 2016 г. Но сега шведският производител, следвайки примера на Mercedes и Hyundai-KIA, обяви разширяване на партньорството, за да получи системата Nvidia Drive AGX Orin. Нейната ефективност от 254 TOPS (трилиони операции в секунда) е необходима за изкуствен интелект и Highway Pilot в предстоящата архитектура SPA2, която третото поколение на XC90 ще тества през 2022 г.
Тази схема трудно може да се разглежда като тийзър за следващото Volvo XC90 или платформата SPA2. Шведите показват, че системите за автопилот, управление на захранването и помощ на водача изискват два отделни компютъра Nvidia Drive: Xavier отпред, AGX Orin отзад.
Докато Nvidia казва, че системата със 17 млрд. транзистора Drive AGX Orin се мащабира от ниво 2 до ниво 5 на автопилота, компанията по-рано е изчислила, че са необходими 2000 TOPS изчислителна мощност, за да се самоуправлява напълно.
Сътрудничеството с Volvo е само капка в морето. През 2022 г. платформата Nvidia Drive под една или друга форма ще получат електрически автомобили от най-малко осем марки: Nio, Roewe, Xpeng, LI Auto, Zhiji / IM, Canoo, Faraday Future, VinFast. Robotaxis от Cruise, Zoox, DiDi, Oxbotica, Pony.ai, AutoX са добавени към списъка.
Все още не са договорени финансовите условия за по-тясно сътрудничество. Независимо от това, главният технически директор на Volvo Хенрик Грийн казва, че Nvidia Drive AGX Orin ще "издигне безопасността на следващото ниво". Това ще бъде улеснено от излишни кормилни и спирачни системи, усъвършенствани сензори (като лидара Luminar) и ефирен софтуер, разработен от дъщерното дружество Zenseact.