Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Volvo и Vattenfall: Хибрид на зарядно

02.06.2009 13:31

Шведският концерн Volvo и енергийната компания Vattenfall обединяват сили в създаването на хибриден автомобил до 2012 г., който ще може да се зарежда от външен източник.

Партньорството между Volvo и Vattenfall започва преди 2 години, като приоритетната цел е създаване на екологично чисти автомобили, но и отварянето на много нови работни места.

Двете компании планират използването на електрически мотор, чието захранване ще се осъществява от литиево-йонна батерия. Тя ще се зарежда за приблизително 5 часа директно от електрическата мрежа с напрежение 220 волта. Автомобилът ще бъде оборудван и със система за повторно използване на енергията, отделяна при спиране.

Plug-in хибридът на Volvo и Vattenfall е предназначен за изминаване на къси разстояния, при които не се налага използването на двигател с вътрешно горене. За по-дълги преходи (над 50 км), водачът ще разчита на високоефективен дизелов агрегат.

Въпреки високата екологична стойност на проекта, двете компании заявяват, че хибридният им автомобил ще бъде по-скъп от конвенционалните. Причина за това е високата цена на батериите, както и скъпоструващата разработка. Въпреки че в Швеция електроенергията е в пъти по-евтина от горивата, ще бъде трудно да бъдат привлечени повече клиенти, които да вложат повече средства в автомобил с електрозадвижване.

Двете компании се надяват, че търсенето на хибриди ще се увеличи през времето, когато трябва да започнат да продават готовия си продукт. Разходът от 3 евро на 100 км също е примамлив.

Vattenfall обещават, че хибридните автомобили ще могат да се зареждат с електричество, осигурено от екологично чисти източници на ток, като ветрогенератори.

Въпреки, че крайният срок е 2012 г.. още това лято двете компании ще покажат демонстративни хибридни модели, базирани на Volvo V70. Докато от Vattenfall се опитват да намерят най-бързия и ефикасен начин за презареждане с електричество, от Volvo ще наблегнат на по-икономични маниери на шофиране.
Коментари
comments powered by Disqus