Платформата CMA, разработена съвместно от шведите и китайците, ще бъде използвана за няколко модела както от марката Volvo, така и от Geely
Шведската компанията избра завода на Volvo в Гент, Белгия за производство на автомобилите върху новата платформа CMA за европейския пазар. Автомобилите за Китай, както изглежда, ще бъдат сглобявани в района Луцяо (град Тайджоу), където в момента се строи цех за сглобяване на нови автомобили. Но окончателното решение все още е взето – обсъждат се и предприятията в Ченду и Дацин. Известно е, че платформата CMA, разработена съвместно от шведите и китайците, ще бъде използвана за няколко модела както от марката Volvo, така и от Geely. И това отваря много възможности пред партньорите, новата платформа е много гъвкава и позволява да се намали времето за проектиране.
Заводът на Volvo в Гент работи от 1965 г. насам. През 2013 г. компанията пусна петмилионния автомобил от белгийското предприятие.
До края на жизнения цикъл на хечбека с три врати C30 шведите пуснаха в ограничен тираж и електрическа версия. Освен това концепцията на C30 бе с по-малък генератор на борда върху основата на трицилиндровия двигател.
При автомобилите върху платформата CMA може да се появят подобни възможности. Между другото, новият трицилиндров Drive -E бе тестван още през миналата година.
Твърди се, че върху модулната платформа CMA шведите сега създават следващото поколение на компактния V40. Хечбекът ще отвори нова глава в историята на предприятието в Гент още през 2016 г. Кросоувърът на Volvo върху същата платформа ще се появи след няколко години. Междувременно собственият компактен SUV на Geely, според добре информирани източници, ще бъде произведен преди шведските им колеги.
Освен това Volvo потвърди, че в моделната може да се завърне C30, чието производство приключи през 2013 г. Върху него може да се появи родственик с пет врати и индекс C40 (V40 ще порасне малко на големина, така че ще се получи по-компактен модел с пет врати).
И накрая, една идея с далечна перспектива: създаване на още по-компактни модели върху платформата CMA, коите пък ще бъдат конкуренти на Mini и Smart (те могат да получат индекси съответно 20 и 10).