През 1927 година се появи първият сериен модел на скандинавската компания - ÖV4, наричан още Jakob. Осемдесет години по-късно шведският специалист Caresto изправя на крака вдъхновен от оригинала hot rod. Автомобилът беше представен в музея на Volvo в Гьотеборг.
Конструкторите на Caresto не са съвсем нови в бранша - от години тяхната работа е на висока почит в Съединените Щати, където неведнъж са удостоявани с престижни награди. Ето, че и този път екипът на Лейф Туфесон подхожда към изпълнението на първоначалния замисъл особено радикално - от първообраза са възприети единствено формата на предния капак, отвесното челно стъкло и основните черти на каросерията. За разлика от оригинала съвременният Jakob ще разполага само с две места и неколкократно скъсен клиренс.Смразяващи спирачки
Характерни за шведския hot rod са откритият заден мост и изнесените встрани колела, диаметърът на чиито спирачни дискове отпред възлиза на 450 милиметра, а отзад достига смущаващите 515 мм. Докато за капака на двигателя е използван алуминий, за каросерията на Volvo Jakob са избрани карбонови композити. Колелата, които през двайсетте години на миналия век били изработвани от дървесина, вече са във формат 19 и 22 цола, а поставените върху тях гуми с размер 225/55 респ. 295/40.
Пуристичен интериор
За да не бъде изгубено ретроизлъчването на автомобила, всички компоненти на електрониката и ходовата част са "опаковани" подобаващо. В кокпита пък е инсталиран кръгъл контролен уред, който обединява всички функции. Предавателната кутия на сюрреалистичния Jakob е взета назаем от Volvo 960. Задвижващият турбомотор от друга страна е петцилиндров и разполага с работен обем от 2 500 куб. см (265 к. с. и 370 Нм).
Венци
Това ми пълни душата като го гледам :) :) :)