Шведската компания последва примера на Jaguar Land Rover, както и на немските конкуренти BMW и Mercedes-Benz
Шведският производител Volvo Cars купува с тунинг подразделението Polestar и ще използва това име за моделите си с висока ефективност в конкуренцията с Mercedes-AMG и M-моделите на BMW.
Volvo вече продава тунинг версии на комбито V60 и седана S60 от Polestar, съгласно подписаното споразумение за партньорство, подписано през 2013 г.
"Решихме да предадем този опит на повече собственици на автомобили Volvo, като предоставяме целия ресурс на Volvo за работата на Polestar", каза в официално изявление изпълнителният директор на компанията Хакан Самуелсон.
Volvo последва примера на Jaguar Land Rover, както и на немските конкуренти BMW и Mercedes-Benz, за да предлага на клиентите си спортни версии на своите стандартни модели.
Продажбите на Polestar ще бъдат удвоени до 1500 автомобила в средносрочен план от 750 единици през тази година, казаха от Volvo.
Volvo не разкрива обаче финансовите подробности за сделката.
Покупката не включва състезателното звено на Polestar, което също си сътрудничи с Volvo и ще остане контролирано от собственика и главен изпълнителен директор Кристиан Дал, който е бивш автомобилен пилот.
Най-големите пазари за спортните версии на Volvo Cars Polestar са САЩ, Великобритания и Австралия.
Volvo и Polestar работят съвместно в автомобилния спорт от 1996 г. насам.
Специалистите от тунинг подразделинието Polestar ще бъдат преназначени и ще станат служители на Volvo.
Volvo има за цел да засили своите глобални годишни продажби до 800 000 автомобила до края на десетилетието, като през тази година продажбите трябва да достигнат 500 000 коли. Миналата година Volvo продаде 465 866 автомобила.
Преди пет години шведският автомобилен производител бе купен от китайския милиардер Ли Шуфу, собственик на Zhejiang Geely Holding Group Co., като преди това бе собственост на Ford Motor.