Шведите все още не са готови да се изправят срещу германските лидери, смятат от ръководството на производителя.
Volvo не смята да стартира нов модел, с който да се противопостави на лидерите в най-високия сегмент на луксозните лимузини Mercedes S-клас и BMW 7 серия, заяви изпълнителният директор на компанията Стефан Якоби.
В началото на август китайският собственик на марката Geely изрази желанието си шведите да навлязат в разпределението на продажбите в класа и да се изправят директно срещу германските първенци.
Според Якоби подобна стъпка ще е „твърде прибързана“ и би имала смисъл едва когато Volvo “постигне целта си и продава по над 800 000 автомобила годишно”.
Основната идея на Geely и по-специално на председателя на борда на компанията Ли Шуфу е с подобен луксозен модел да бъде атакуван разрастващия се китайски пазар, който през тази година стана най-големият в света. Той иска местните платежоспособни клиенти да „видят с очите си и докоснат с ръцете си“, за да се уверят в качествата на Volvo.
За момента главната цел на шведската компания остава удвояването на продажбите, които за миналата година се равняват на едва 335 000 автомобила. Като част от плана за китайската „инвазия“ е изграждането на нов завод на марката в Шанхай, който трябва да започне работа през втората половина на 2012 г. с производствен капацитет от 300 000 автомобила годишно.