Очаква се строителството да започне през лятото или есента с помощта на повече от 200 милиона долара данъчни облекчения и други стимули
Volvo има за цел да възстанови продажбите на марката в САЩ до 100 000 автомобила годишно "възможно най-скоро" с помощта на нова фабрика, която компанията планира да открие през 2018 г., каза шефът на марката в Северна Америка.
Лекс Керсемейкърс, главен изпълнителен директор на Volvo Cars за Северна Америка, каза, че автомобилният производител възнамерява бързо да увеличи годишните си продажби в САЩ от около 57 000 единици в момента.
„Дълги години нашите дилъри се нуждаеха от нови модели и нови
продажби”, каза Керсемейкърс миналия четвъртък по време на събитие по повод подписването на договора за изграждане на новия завод в Южна Каролина.
Китайският концерн Zhejiang Geely Holding Group купи Volvo от Ford Motor през 2010 г. Промяната на собствеността в Volvo не доведе обаче до възраждане на продажбите на автомобили в САЩ. През 2004 г. Volvo продадени 140 000 автомобила в САЩ.
Усилията на Volvo за възстановяване на продажбите в САЩ ще зависят от ефективната работа на фабриката. Очаква се строителството да започне през лятото или есента с помощта на повече от 200 милиона долара данъчни облекчения и други стимули от страна на щатските власти и други субекти.
Автомобилът, произвеждан в Южна Каролина, ще бъде продукт на Volvo, заявиха официални лица, въпреки че един ден може да бъде построен марков автомобл на Geely. Компанията разработва съвместно с Geely в Швеция платформа за малки автомобили, каза Керсемейкърс.
Заводът на Volvo ще бъде изграден на около 48км (30 мили) от пристанището на Чарлстън. Първият автомобил ще слезе от конвейера през 2018 г., споделиха официални представители.
Южта Каролина предоставя на Volvo 150 милиона щатски долара в инфраструктура и други икономически стимули, заяви щатският министър на търговията - Боби Хит пред Reuters. Volvo може да получи още други 12 милиона долара в стимули от Бъркли Каунти и до 55 милиона долара в стимули от властите на Санти Купър, казаха от компанията.
За момента Volvo не спомена кои автомобили ще бъдат построени в завода за Южна Каролина, но заявиха, че те ще бъдат базирани върху новата производствена архитектура на Volvo. Първият автомобил, който ще използва новата платформа и с нов дизайн, ще бъде кросоувърът XC90 , който ще бъде доставен на американските клиенти през следващия месец. Новата архитектура ще бъде използвана и за по-големи модели на Volvo, включително и флагманския S90 седан, който ще замени S80.
При смяната на V40 с нов компактен автомобил ще бъде използвана новата компактна модулна архитектура на Volvo. Тя се разработва съвместно с Geely. Подмяната на V40 трябва да стане до три години.
От Volvo казват, че новият завод е част от амбициозен средносрочен план за разширяване и удвояване на световните продажби, повишаване на пазарния дял и рентабилността.
Volvo планира да предложи в САЩ седана Volvo S60 китайско производство, чиито продажби ще стартират това лято, каза говорителят на Volvo Дийн Шоу.