Първата фаза на проекта е статична стойка със стол и волан, плюс каска за виртуална реалност
Каква система свързва американския джоистик за игра Unity, каската за разширена (смесена) реалност на финландската компания Varjo и британския тактилен обратен костюм Teslasuit? Всичко това се използва в нов симулатор на шофиране, който Volvo нарича най-добрия симулатор на управление. Изненадващо, „идеалният симулатор“ работи в истински автомобил, движещ се по истински път (макар и на тестов полигон), а виртуалният и реалният свят в него се пресичат „до точката на объркване“. За субекта е трудно да различи къде свършва единият, а другият започва, уверяват авторите на системата.
Може би си мислите, че пред нас е просто поредната система, която позволява, седейки на закрито, да шофирате „сякаш на път“. Това обаче не е така.
Първата фаза на проекта е статична стойка със стол и волан, плюс каска за виртуална реалност. А след това човек облича хаптичен костюм, на очилата се появяват топки, за да улавят движенията на главата, а в багажника на автомобила се появяват мощни компютри. И магията започва.
Джоистикът Unity създава 3D светове в реално време, очила Varjo прецизно наслагват изображението си върху реалния изглед на салона и пътя, наблюдаван от шофьора, а кибер костюмът Teslasuit позволява записване на всички човешки движения, телесни реакции (нива на стрес) и дава обратна връзка. По този начин всякакви сценарии и несъществуващи обекти могат да бъдат „смесени“ с истинските усещания за шофиране на автомобил на полигона. Ако искате, нещастен пешеходец или лос ще тича пред предния капак или външната ситуация ще бъде променена. Крайният симулатор на шофиране може да оцени реакцията на човек на хиляди ситуации, без да са необходими реални експерименти със скъпо и тежко оборудване.
Разширената реалност не се отнася само до нарисуваните предмети отпред. Програмата може да замени появата на истински салон с неговото виртуално копие, като наслагва всички детайли на място. С ръцете си човек ще усети истински волан и ще види - нарисуван. Същото с екрана и бутоните. За какво? Например, за да поправите бързо нещо тук.
Инсталацията позволява персонализиране на работата на системите за помощ на водача и сигурността с едно натискане на бутон, проследявайки как взаимодействието им с човек се променя при определени обстоятелства. Като цяло, ако Nissan използва технология за добавена реалност, за да постави анимирана приятелка в автомобила, а Audi и Porsche използват каска за виртуална реалност, за да изпращат пътници на автомобили в космоса, Volvo използва технологията на игралната индустрия, за да проведе по-усъвършенствани тестове на комплекса за сигурност. Същата технология ще бъде използвана за усъвършенстване на автономни елементи за управление.