Популярността на SUV моделите помага на компанията да подобри рекорда си от 2019 г.
През първата половина на годината Volvo регистрира най-силните си продажби досега, като силно компанията е отскочила от въздействието на пандемията на коронавирус и е продаде 380 757 автомобила.
Продажбите на шведската компания между януари и юни са нараснали с 41,0% в сравнение със същия период на 2020 г., когато продажбите и производството бяха засегнати от различни национални блокировки. По-важното е, че производителят подобри предишния си рекорд за продажби през първата половина от 340 826 бройки, постигнат през 2019 г.
От тези продажби 24,6% са електрически или плъгин хибридни модели. Продажбите на такива машини, които носят марката на Volvo Recharge, нарастват с близо 150% на годишна база.
XC40 отново е най-продаваният модел на Volvo, със 118 121 продадени автомобила. Показвайки продължаващата популярност на своите SUV модели - XC60 (113 500) и XC90 (54 177) са следващите в списъка му с продажби.
Продажбите на Volvo се увеличиха на трите ключови пазара - Европа, Китай и САЩ. Компанията продаде 166 822 автомобила в Европа, което е ръст от 35,4% на годишна база, което според компанията е водено от силно представяне във Великобритания.
Рекордът за продажби през първата половина идва след като Volvo продаде 391 754 автомобила през последните шест месеца на 2020 г., което постави нов рекорд за продажбите от юли до декември. Това означава, че марката е на път да подобри счупи общия си годишен рекорд от 705 452 продажби, който е постигнат през 2019 г.