Повече от 40 000 служители на марката по целия свят ще имат право на 24 седмици от април
Всички служители на Volvo, които са прекарали поне една година в компанията, ще получат 24 седмици родителски отпуск от началото на април.
Политиката „Family Bond“ ще дава на служителите 80% от основното им заплащане за този период, независимо от пола, отпускът да се ползва по всяко време в рамките на първите три.
Във Volvo работят над 40 000 души по целия свят. Понастоящем жените служители имат право на шест месеца отпуск, но компанията следва местните закони, когато става въпрос за почивка за млади бащи.
„Искаме да създадем култура, която подкрепя равнопоставеното родителство за всички полове“, каза Хакан Самуелсон, главен изпълнителен директор на Volvo. „Когато родителите са подпомогнати да балансират изискванията на работата и семейството, това помага да се преодолее разликата между половете и позволява на всички да превъзхождат кариерата си.
„Винаги сме били семейно ориентирана и ориентирана към човека компания. Чрез програмата Family Bond ние демонстрираме и ценимнашите ценности, което от своя страна ще укрепи нашата марка. "
Този ход следва законодателството, въведено от Швеция, родната страна на Volvo, както и пилотна схема, осъществена в региона на EMEA (Европа, Близкия изток и Африка) през 2019 г.: 46% от хората, които са кандидатствали за родителски отпуск в процеса са били бащи.
Обезщетението за родителски отпуск на Volvo се прилага за всички законно регистрирани, осиновители и заместители на родители, както и приемни родители. Допустими са и родители, които не са родени и еднополови двойки.
Компанията също така представи набор от мерки за насърчаване на усвояването и обеща да сподели резултатите си с други компании с надеждата, че повече фирми ще приемат подобни политики.
„Това е повече от нова политика за родителски отпуск за нашите служители. Това е въплъщение на културата и ценностите на нашата компания “, каза Хана Фагер, ръководител на корпоративни функции във Volvo. „Искаме да водим промяна в тази индустрия и да зададем нов глобален стандарт за хората. Като избираме всички наши служители в платен родителски отпуск, ние намаляваме разликата между половете и получаваме по-разнообразна работна сила, повишавайки ефективността и укрепвайки нашия бизнес. "