Половината от автомобилите на шведския производител до 2025 г. ще бъдат електрически
Днес Volvo Cars представи нов бизнес план за периода до 2025 г. Според прогнозата на компанията продажбите на автомобилите ще нараснат с 10% годишно и до средата на следващото десетилетие ще достигнат 1,2 милиона единици годишно. В същото време 50% от всички автомобили, произведени от шведската марка, ще бъдат изцяло електрически, а 30% от колите – автономни. Освен това се очаква половината от превозните средства да бъдат продавани по опростената схема за придобиване на собственост – Care by Volvo. Като разширява тази услуга, компанията планира да увеличи клиентската си база до 5 млн души.
"Очакванията на нашите клиенти се променят бързо. Това означава, че Volvo Cars също се променя бързо. Предложените инициативи ще ни помогнат да преобразуват Volvo от автомобилна компания в доставчик на директни услуги за потребителите", каза главният изпълнителен директор Хакан Самуелсон.
През 2017 г. компанията продаде повече от 571 хил. автомобила и отчете рекордни резултати, оперативната печалба скочи с 27,7%. През първото тримесечие на тази година Volvo Cars инвестира сериозно в областта на изследванията и развитието на автомобили и услуги, свързани с интернет, и следователно маржът на печалбата леко намаля - от 7,3% на 6,4%.