Новият автомобил е втората стъпка в смелите електрически планове на компанията
Volvo ще представи втория си напълно електрически сериен автомобил, компактен модел, който ще използва същата платформа като новия XC40 Recharge EV и ще бъде произвеждан заедно с него в белгийския завод на компанията, по-късно днес (вторник).
Шведската компанияа потвърди разкриването на все още неназования нов модел, тъй като очерта ангажимента си да стане напълно електрическа до 2030 г. Тя определи новия автомобил като "нов модел от серия 40".
Вторият електрически автомобилна Volvo ще се основава на платформата Compact Modular Architecture (CMA), която Volvo и компанията майка Geely разработиха съвместно и в момента се използва за XC40, Polestar 2 и редица модели от Geely и неговата марка Lynk & Co. Компанията използва и SPA платформата за по-големи модели като XC60.
Понастоящем моделите на Volvo върху платформата CMA, които могат да се използват за бензинови, плъгин хибридни и изцяло електрически задвижвания, се произвеждат в завода на марката в Гент. Сега Volvo се ангажира да утрои производствения си капацитет в предприятието и казва, че 60% от автомобилите, произведени там, ще бъдат електрически автомобили до 2022 г. Volvo се ангажира половината от глобалните си продажби да бъдат напълно електрически автомобили до 2025 г., а останалите хибриди.
Все още неназованият нов Volvo EV ще бъде представен в началото на този месец и ще бъде произвеждан в завода в Гент заедно с XC40 Recharge, доставките на които ще започнат по-късно този месец.
Миналата година шефът на Volvo Хакан Самуелсон заяви, че компанията „осъзнава нуждата от още един малък, премиум автомобили“ с особен фокус върху Европа и има „планове да направи повече модели от семейството“.
След като Volvo наскоро преустанови производството на семейния хечбек V40, по-вероятно е новият EV да бъде под формата на купе-кросоувър, с по-спортен стил от XC40. По-рано Самуелсон заяви, че компанията няма да възроди V40 поради засиления си фокус върху премиум кросоувърите, които са по-печеливши.
Volvo също работи върху по-компактен EV, който ще позиционирапод XC40 и ще получи името XC20, но това ще се основава на новата специализирана електрическа платформа за устойчива архитектура (SEA), разработена от Volvo и Geely. Новата архитектура ще бъде използвана за първи път на новия Lynk & Co Zero, който наскоро започна пътни изпитания.
Компанията ще пусне и напълно електрическа версия на големия SUV от следващо поколение XC90, която ще се появи през 2022 г. на платформата SPA2.
Заедно с разширяването на производството на EV в Гент, Volvo планира да увеличи производството на електрически автомобили в другите си заводи. Компанията също така възнамерява да започне сглобяването на електрически двигатели в завода си в Сковде, Швеция.
Продажбите на Volvo нарастват през втората половина на 2020 г.
Volvo посочва, че вече се справя с въздействието на пандемията от коронавирус, като отчита най-силните си продажби през втората половина в историята си през последните шест месеца на 2020 г., и благодарение на увеличеното търсене на ключовите китайски и американски пазари.
Продажбите на компанията намаляха с 21% през първите шест месеца на годината, но 391 751 автомобила, които тя продаде през втората половина на годината, се увеличиха със 7,4% спрямо нивата от 2019 г., благодарение на силното представяне на електрифицираните й модели и бързото възстановяване на китайския автомобилен пазар.
Като цяло Volvo продаде 661 713 автомобила през 2020 г., което е спад от 6,2% на годишна база. Продажбите в Китай нараснаха със 7,5% на годишна база, докато продажбите в Европа намаляха с 15,5% до 287 902 единици.