Новият автомобил на шведската компания ще има същата платформа като XC40
Volvo ще разкрие втория си напълно електрически сериен автомобил, компактен модел, който ще използва същата платформа като новия XC40 Recharge EV и ще бъде произвеждан ден заедно с него в белгийския завод на компанията, по-късно тази година.
Втората акумулаторна електрическа машина на шведската марка ще се основава на платформата Compact Modular Architecture (CMA), която Volvo и фирмата майка Geely разработиха съвместно и която в момента се използва за XC40, Polestar 2 и редица модели на Geely и неговата марка Lynk & Co. Производителят използва и платформата SPA2 за по-големи модели като XC60.
Понастоящем моделите на Volvo върху платформата CMA, които могат да се използват за бензинови, вградени хибридни и изцяло електрически задвижвания, се произвеждат в завода на фирмата в Гент. Сега Volvo се ангажира да утрои производствения си капацитет в завода и казва, че 60% от автомобилите, произведени там, ще бъдат електрически до 2022 г. Volvo поема ангажимент а половината от световните си продажби да бъдат напълно електрически автомобили до 2025 г., а останалите хибриди.
Все още неназованият нов Volvo EV ще бъде представен в началото на тази година и ще бъде произвеждан в завода в Гент заедно с XC40 Recharge, доставките на които ще започнат по-късно .
Volvo все още не разкрива много подробности за новия EV, но вероятно ще бъде разширяване на гамата си от серия 40. Миналата година шефът на Volvo Хакан Самуелсон каза пред журналисти, че компанията„осъзнава нуждата от още един малък, премиум автомобил“ с особен фокус върху Европа и има „планове да направи повече модели от семейството“.
След като наскоро Volvo прекрати производството на семейния хечбек V40, по-вероятно е новият EV да бъде под формата на купе-кросоувър, с по-спортен стил от XC40. По-рано Самуелсон заяви, че фирмата няма да възроди V40 поради засиления си фокус върху премиум кросоувъри, които са по-печеливши.
Volvo също работи по по-компактен EV, който ще се позиционира под XC40 и ще получи името XC20, но ще се основава върху новата специализирана електрическа платформа (SEA), разработена от Volvo и Geely. Новата архитектура ще бъде използвана за първи път на новия Lynk & Co Zero, който наскоро започна пътни изпитания .
Компанията ще пусне и напълно електрическа версия на следващото поколение на големия кросоувър XC90, който трябва да се появи през 2022 г. върху платформата SPA2.
Заедно с разширяването на производството на електрически автомобили в Гент, Volvo планира да увеличи производството на електрически автомобили в другите си заводи. Също така възнамерява да започне сглобяването на електрически мотори в завода си за двигатели в Сковде, Швеция.
Продажбите на Volvo нарастват през втората половина на 2020 г.
Volvo казва, че вече се справя с последиците от на пандемията от коронавирус, като отчита най-силните си продажбив историята си през последните шест месеца на 2020 г., подсилена от повишеното търсене на ключовите пазари в Китай и САЩ.
Продажбите на компанията паднаха с 21% през първите шест месеца на годината, но с 391 751 автомобила, които продаде през втората половина на годината, отбелязва увеличение със 7,4% спрямо нивата от 2019 г., подплатени от силното представяне на електрифицираните й модели и бързото възстановяване на китайския автомобилен пазар.
Като цяло Volvo продаде 661 713 автомобила през 2020 г., което е спад от 6,2% на годишна база. Продажбите в Китай нараснаха със 7,5% на годишна база, докато продажбите в Европа намаляхас 15,5% до 287 902 единици.