Lexus показва сериозни амбиции за по-сериозен дял от средния клас, като за целта са подготвили нов атрактивен дизайнерски стил и първият дизелов двигател в историята си. Дали и доколко IS 220d изпълнява високите очаквания, показва обстойното сравнение с к
Дизеловият двигател на Lexus държи първенството по много показатели – при маниерите на работа, при мощността, и най-вече при ниските нива на отделяните вредни емисии. Истината обаче е, че голите числа съвсем не казват всичко: въпреки че дори и при студен старт рано сутрин четирицилиндровият двигател на този автомобил радва с изключително дискретната си акустика, оскъдният му темперамент бързо дава повод за сериозно разочарование.
При ниски обороти под капака на IS 220d не се случва буквално нищо. Поради голямата разлика в предавателните числа на шестте степени на ръчната трансмисия на Lexus, всяко превключване на по-висока предавка води до падане на оборотите до критично ниски нива. Така че би било най-добре да забравите за пътуването на трета предавка с максимално позволените в града 50 км/ч…
S60 показва динамичен, а X-Type – уравновесен нрав
Независимо от по-ниските стойности на мощността и въртящия момент, S60 категорично изпреварва Lexus при измерванията за еластичност и ускорение. Мощната тяга от всички работни режими, която демонстрира шведът, се подчертава допълнително от приятното за ухото характерно ръмжене на петцилиндровия мотор, което никога не става по-шумно от това на произволен бензинов “колега” със същия брой цилиндри. Освен хармоничното разгръщане на мощността, Volvo събира точки и с впечатляващата си икономичност – разходът на гориво в теста при него се равняваше на 8,4 литра, което осигурява пробег от 800 километра с едно зареждане.Въпреки че Jaguar показва най-ниската мощност (155 к. с.) и най-високият разход на гориво в този тест, неговият двигател съвсем не се представя зле. Той реагира с лекота и спонтанност при подаване на газ, звукът му остава винаги на заден план, и дори реализира по-добри резултати за еластичност в сравнение с двамата си опоненти. Спокойният и улегнал нрав, който ценителите на аристократичната британска марка ценят така високо, е сред силните страни на X-Type.
Lexus разочарова със слабите си спирачки
Lexus показва слабости по отношение на ефективността и надеждността на спирачната си система – при теста със спиране върху различни повърхности той показа катастрофалните 174 метра за спиране от 100 км/ч. не са добри отзивите и от комфорта на този автомобил, въпреки че използваното за теста ниво на оборудване Luxury Line се оказа с доста по-хармонична настройка на окачването, отколкото изпробваната по-рано версия Sport. Но това не променя факта, че при преодоляването на малки неравности се забелязват непрекъснати вибрации, а при по-сериозни сътресения се появяват и силни вертикални движения от страна на задния мост. Така в крайна сметка по-пъргавият, по-еластичен и по-комфортен S60 се оказва по-добрият избор от IS 220d.
Maserati Quattroporte 2016
Nissan Qashqai Volvo XC60 Jaguar F-Pace
volvo
s60-to na snimkite se wijda 4e e s nowiq 2.4D motor -163ks.NE s nowiq D5-185k.s.!!!
dani
Estestveno kolite ako se testvat drugade a ne v Germany, pokazatelite 110% niama da sa tezi. po Explorer 4esto puti davat testove i tam neshtata sa mnogo razli4ni i realni. Iaponcite sa edni ot malkoto koito davat to4na informacia za kolite si. drugite si praviat samo reklami na "suvarshennite si avtomobili"
Ценител
Изненадан от негативния коментар относно Лексуса отворих немски каталог с данни и там пише: Lexus IS 220d,2231 куб.см.,177к.с.,уск.8,9 сек.,макс.ск.215 км/ч,разход 6,3л.дизел Volvo S60 D5,2401куб.см.,185к.с., уск.8,2 сек.,макс.ск.230км/ч,разх.6,6л.дизел! Тази статия е написана чрез генератор на случайни числа и накрая-оказало се че Лексуса е много лош-хаха.175метра спир. път!А дизцелов двигател, в случая на Волво, харчи 8,9 л. което и бензинов не може да изхарчи! :-D