Шведите отчитат 151 млн. долара загуба за първото тримесечие заради слабия долар и намалелите продажби в САЩ.
Шведският автомобилен производител Volvo Cars обяви, че ще съкрати около 8 на сто от служителите си по цял свят, за да ограничи разходите и да компенсира поне частично рекордното поскъпване на суровините и намалелите продажби в САЩ. Става дума за около 2 000 работни места. Това ще е най-мащабното съкращение в цялата история на луксозната марка, която сега е притежание на Ford Motor.
Според изчисленията, представени от президента на компанията Фредрик Арп, този ход ще спести на Volvо около 4 млрд. крони, или 660 млн. щ. долара. "Това е злощастно, но необходимо действие от наша страна, ако искаме да излезем на по-благоприятни финансови позиции", коментира Арп.
Шведският автомобилостроител отчете 151 млн. долара нетна загуба за първото тримесечие на 2008 - сравнена с 94 млн. долара печалба за същия период на 2007.
Volvo понесе най-тежки щети от отслабването на долара, защото не произвежда автомобили в САЩ, за разлика от японските и германските си конкуренти в луксозния сегмент. Същевременно Северна Америка си остава най-големият пазар за шведите, които миналата година продадоха общо 458 000 автомобила.
Негативната тенденция във Volvo допълнително утежнява положението на компанията-майка Ford, която тези дни публично призна чрез изпълнителния директор Алън Мълали, че няма да успее да спази предварителния план и да излезе на чисто още през 2009 година. Гигантът от Диърборн от години работи на загуба. Това накара милиардера Кърк Киркорян, който от скоро притежава 6.5 на сто от акциите на компанията, да подхвърли идеята за продажба на Volvо с цел осигуряване на толкова необходимите оборотни средства. Алън Мълали обаче засега е категоричен, че шведската марка не е за продан.