Анализаторите смятат, че с това шведите рискуват имиджа на марката
Volvo прие да дава свои двигатели за автомобили на китайската марка Geely, твърдят източници, като посочват, че с това се задълбочават връзките между автомобилните производители, които вече споделят технологии чрез Lynk & CO.
И трите марки са собственост на китайския холдинг Zhejiang Geely Holding Group.
Първият модел на Geely, който ще се задвижва от двигател на Volvo, се очаква да бъде пуснат в продажба още в края на следващата година с нов 1.5-литров бензинов турбо двигател, който шведите разработват за по-малки автомобили.
Очаква се Volvo да сподели и 2,0-литров турбокомпресоров агрегат на по-късен етап и ще позволи на автомобилите с марка Geely да използват обща платформа, разработена съвместно за Volvo и Lynk.
"Условията на наскоро обявеното съвместно предприятие между Volvo Cars и Geely Group означават, че съществуващите и бъдещите технологии могат да бъдат споделяни от Volvo, Geely Auto и Lynk & CO съгласно лицензионни споразумения", заяви говорител на Volvo.
Новото съвместно предприятие разработва платформа, която и трите марки Geely, Volvo и Lynk могат официално да споделят, каза говорител на Geely.
Анализаторите поставиха под въпрос възможностите на Geely да усвои най-доброто от Volvo, когато автомобилният производител бе закупен от Ford Motor Co. почти преди седем години. И все пак Geely работи постепенно, за да подобри своята технология с експертизата на Volvo.
По-добре проектираните автомобили след закупуването на Volvo през 2010 г., като седана GC9 и SUV Boyue, помогнаха за подобряването на съдбата на Geely. Продажбите й в Китай нараснаха миналата година с 50% до 766 000 автомобила и се очаква продажбите да прескочат 1 милион единици тази година.
В крайна сметка, Geely се стреми да продава повече автомобили извън Китай.
Риск за имиджа на Volvo
Анализатори веднага посочиха, че за Volvo съществува голям риск, след като шведите се комбинират все повече с компанията-майка като споделят технологии и ноу-хау с китайския автомобилен производител.
Главният изпълнителен директор на Volvo Хакан Самуелсън заяви, че ключът е в достатъчно ясното разграничаване на двете марките - дори ако споделят повече технологии. За Volvo това означава повече и по-добро оборудване за безопасност, наред с други аспекти.
Миналия месец Geely и Volvo заявиха, че планират да излязат извън рамките на Lynk и да създадат съвместно предприятие за споделяне на технологии като конструкция на автомобили и двигатели чрез споразумения за кръстосано лицензиране, управлявани от това съвместно предприятие.
Самуелсън каза пред Reuters миналия месец, че сделката ще предостави на Volvo по-големи ресурси за развитие и ефективност при закупуването на части. Тя ще помогне на Volvo да ускори въвеждането на нови технологии в области като производство на компоненти за електрически превозни средства, посочи той.