Шефът на компанията Хакан Самуелсон намеква, че всички бъдещи EV ще следват XC90
Volvo ще се отдалечи от настоящата конвенция за номенклатурата на модели, като дава имена на бъдещи модели, а не номера, потвърди шефът на компанията Хакан Самуелсон.
Шведският производител наскоро представи Concept Recharge, който предсказва наследника на XC90, който се очаква следващата година. При това пускане Самуелсон заяви, че Volvo ще се отклони от дългогодишната си номенклатура XC за кросоувъри, като даде на новия автомобил „име като дете“.
Запитан за стратегията на Volvo за именуване на моделите, Самуелсон посочи, че моделите от следващо поколение, които следват XC90, също ще получат по-емоционални имена.
„Ако погледнете автомобилите днес, всички те са с много инженерно наименование: XC, T8, задвижване на всички колела, двойни гърбици - всичко това е спецификация на задната част на много автомобили“, каза Самуелсон.
„Говорим за напълно нова архитектура, ново поколение вродени електрически, изцяло електрически автомобили с централни изчисления. Добре и ясно е да отбележим, че това е ново начало и затова няма да имаме цифри и букви, инженерен тип име. Ще им дадем име, както вие давате име на новородено дете. "
Самуелсон каза, че името на наследника на XC90 не е финализирано и че „продължаваме много интересна и креативна дискусия“. С малки изключения, Volvo е използвал цифрова или буквено-цифрова номенклатура през цялата си история. Тя прие сегашната си система през 1995 г., използвайки S за седан, V за комбита, C за хечбек и купе и XC за SUV, последвана от номер, базиран на размера.
Преминаването на Volvo към имена на модели събужда индустриалната тенденция към буквено-цифрови заглавия, които се считат за по-лесни за стандартизиране в световен мащаб.
Volkswagen например използва номера на моделите за своята гама от електрически автомобили ID, вместо имената като Polo, Golf и Tiguan, използвани за неговите модели с двигатели с вътрешно горене.
Volvo се стреми към по-нататъшен растеж след силни резултати от продажбите
Volvo продаде 380 757 автомобила през първите шест месеца на 2021 г., което е ръст от 41% спрямо предходната година, засегнатата от пандемията първа половина на 2020 г.
По-важното е, че това е с почти 40 000 повече от Volvo, продадено през първата половина на 2019 г. В допълнение към последната половина на 2020 г., Volvo има 12-месечен общ обем на продажбите от 775 000 автомобила, които компанията има за цел да увеличи до 1,2 млн. продажби годишно до средата на това десетилетие.
Производителят отново подчерта, че растежът ще дойде както от намирането на нови клиенти на съществуващите пазари, така и от разширяването на гамата от модели.
Volvo работи върху нов малък електрически кросоувър на Volvo - на практика XC20, въпреки че е настроен да приеме различно име, който ще се основава на SEA платформата на компанията майка Geely.
Самуелсон заяви, че е много вероятно този модел да бъде произвеждан в Китай и отбеляза, че ще пристигне известно време след наследника на XC90, който трябва да бъде догодина.
„Тогава ще има повече автомобили, които да следват и трябва да започнем да мислим за нови форми на каросерията: това не са само седани, комбита и кросоувъри ", каза Самуелсон.
„Електрификацията също ще промени формата на автомобилите. Те трябва да бъдат по-аеродинамични и ние ще изненадаме хората малко там в бъдеще. "
Volvo също заяви, че обмисля откриването на друга фабрика в Европа за увеличаване на производствения капацитет.