Шведите продават 90% от своите SUV-модели на Стария континент с дизелови агрегати
Volvo Cars няма да разработва нови дизелови двигатели, тъй като разходите за намаляване на емисиите на азотен оксид стават твърде скъпи, заяви главният изпълнителен директор Хакан Самуелсън в сряда.
"От днешна гледна точка няма да разработваме нови дизелови двигатели от ново поколение", каза Самуелсън в интервю за немския вестник Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Самуелсън посочи, че Volvo би продължил усъвършенства моделите с дизелови двигатели, представени през 2013 г., за да отговарят на бъдещите стандарти за емисии, но тогава разходите за привеждането им в съответствие с по-високите стандарти за замърсяване не биха си стрували примерно през 2023 г.
Вместо това Volvo ще инвестира в електрически и хибридни автомобили, чийто първи изцяло електрически модел ще се появи на пазара през 2019 г.
"Трябва да признаем, че Tesla успя да предложи такава кола, за която хората се редят на опашка. В тази област трябва да има място и за нас с автомобили с високо качество и с атрактивен дизайн", подчерта Самуелсън.
Хакан Самюелсън вече каза, че по-строгите правила за емисиите ще повишат цената на дизеловите автомобили до такава степен, че хибридите с плъгин ще се превърнат в привлекателна алтернатива.
Средните нива на емисиите на въглероден двуокис за европейския автомобилен парк трябва да намалеят от 130 г на километър на 95 г през 2021 г., което принуждава производителите да инвестират повече в технологиите за изгорели газове.
Дизеловите автомобили представляват над 50% от всички нови регистрации в Европа, което прави региона най-големия световен дизелов пазар. Volvo, собственост на китайската компания Geely, продава 90% от своите SUV-модели в Европа с дизелови двигатели.
Goldman Sachs смята, че регулаторните мерки могат да увеличат цената на автомобилите с дизелови двигатели с още 300 евро (325 долара), които вече са с около 1300 евро по-скъпи от еквивалентите модели, задвижвани с бензин, тъй като автомобилните производители се надпреварват да доближат реалните емисии на NOx до много ниски нива.