Шведите сега трябва драстично да променят плановете си и да понасят загуби
През лятото американският президент Доналд Тръмп увеличи митата за вносните автомобили от Китай с 27,5%. Китайският лидер Си Цзинпин не остана длъжен и повиши на свой ред митата за американските автомобили с 40%. Производителят Volvo, който откри първия си американски завод в Южна Каролина през юни, се озова между два огъня. Шведите сега трябва драстично да променят плановете си и да понасят загуби. "Ситуацията не е проста. Тя е голяма, преголяма и ужасно боли. Не искам да седя, да се усмихвам и да кажа, че всичко е страхотно. А е тъкмо обратното. Но такъв е животът ", заяви Андерс Густафсон, президент на американското подразделение на Volvo пред агенция Bloomberg.
За 10-те месеца на 2018 г. Volvo продаде 526 062 автомобила в световен мащаб - с 14% повече за същия период през 2017 г. Най-търсеният модел е XC60 (152 895 единици), на второ място е XC90 (77 625 броя), първата тройка затваря V40 (65 238 автомобила).
Сега заводът в Чарлстън, в който са инвестирани 1,1 млрд. долара, ще трябва да забрави за Китай, който трябваше да получи половината от своите автомобили. Предприятието ще се съсредоточи върху американския пазар, въпреки че вече произведените автомобили Volvo S60е ще трябва да бъдат изнасяни за Европа.
И така, какво ще се промени след болезнена поредица от корекции. Седаните Volvo S60, произведени в САЩ, няма да заминат за Китай. Кросоувърите Volvo XC60, сглобени в Поднебесната империя, вече няма да бъдат внасяни в Америка, а ще продължат да отиват за Европа. Доставките на Volvo S90 с четири врати от Китай значително ще намалят. От 2022 г. компанията иска да започне да произвежда най-продавания XC90 в Чарлстън, за да го изнася за Стария континент и евентуално в Китай, но този план е под съмнение. "Ще се променяме без усмивка, но знаем какво трябва да направим. Ние имаме световна производствена структура, която помага за маневриране в тези тежки условия ", обобщава Андерс Густафсон.