Производител номер 2 на камиони в света отчита по-големи от очакваните загуби през първото тримесечие поради срива в търсенето от двете страни на Атлантическия океан.
Оперативната загуба на компанията за първите три месеца на настоящата година се равнява на 4.53 милиарда шведски крони (418 милиона евро) в сравнение с приход от 6.49 милиарда крони преди година.В същото време Асоциацията на европейските автомобилни производители (АCEA) обяви, че пазарът на камиони е отчел спад от 43,7% до 16 792 единици в Европа през първите три месеца на 2009 г.
“Северноамериканският пазар рискува да отчете спад от около 30% или 40%”, коментираха от Volvo.
Изпълнителният директор на компанията Лейф Йохансон обяви, че в отговор на катастрофалните резултати, Volvo ще съкрати значително производствените си мощности и ще осъществи конструктивен диалог със синдикатите.
Volvo, който произвежда камиони с марките Volvo, Renault, Mack, Nissan, Diesel и Eicher, обяви, че поръчките са намалели с 65% през първото тримесечие.
“Най-обезпокоителното е, че поръчките стават все по-малко, а оттам и финансовите резултати, докато кешовият поток достига до драматично ниско ниво”, коментира анализатор, пожелал анонимност. “Колкото до перспективите, те също не са обнадеждаващи."
Шведският производител на камиони съкрати няколко хиляди работни места, за да може да приложи своя план за преструктуриране и да адаптира производствения си цикъл съобразно стеснените пазарни реалности.
“Ще ни трябват още няколко тримесечия преди мерките, които взехме да доведат до съответните резултати, тоест да намалим годишните разходи с 9 милиарда крони”, обявиха от Volvo.