Volvo Trucks разширява гамата си модели в Европа с нова версия на Volvo FE, която работи изцяло на метан. Volvo FE CNG (сгъстен природен газ) е разработен за операции, включващи кратки цикли на шофиране с повтарящи се потегляния и спирания.
„С Volvo FE CNG вече можем да предложим на компаниите, при които шофирането е до голяма степен в градска среда, товарен автомобил с много по-малко влияние върху околната среда. Множество градове по света търсят алтернативи на дизеловите товарни автомобили – например при сметосъбирането, за да си осигуриш договор, често се изисква да се използват възобновяеми горива“, казва Кристина Ериксон, бизнес мениджър Алтернативни силови линии, Volvo Trucks.
Метановият газ не изпуска миризма при горене и съдържа много ниски нива на опасни частици. Ако метанът е получен от биогаз т.е. на базата на органични материали, емисиите на въглероден диоксид са с до 70% по-ниски от тези на дизелов товарен автомобил.
Volvo FE CNG се задвижва от чисто нов 9-литров двигател Euro 6 с технология, използваща запалителни свещи, който осигурява мощност 320 к.с. и въртящ момент 1356 Нм.
„Технологията, използваща запалителни свещи, е особено подходяща за цикли на шофиране, при които товарният автомобил се движи на къси разстояния с много потегляния и спирания“, обяснява Кристина Ериксон.
Благодарение на напълно автоматичната си трансмисия, товарният автомобил запазва отличната управляемост и производителност на конвенционалния Volvo FE. Също така автоматичната трансмисия осигурява по-бърза реакция на силовата линия.
„Метановият газ е горивото, което в дългосрочен план ще се превърне в устойчива алтернатива на дизела. В момента сме се съсредоточили върху съвместната работа с различни държавни органи и частни корпорации по изготвянето на съответни правила и създаването на подходящите предварителни условия за успешно развитие“, казва Ларс Мартенсон, директор по опазването на околната среда във Volvo Trucks.
Продажбите на новия Volvo FE CNG в Европа ще започнат през август, а серийното производство – в началото на 2015 г.
Факти за Volvo FE CNG
-
4x2 (19 т), 6x2 (19,5 – 26 т) шаси-кабина
-
Двигател G9K, работещ на газ, 9-литров, Euro 6, с технология, използваща запалителни свещи, 320 к.с./1356 Нм
-
Напълно автоматична трансмисия
-
Дневна кабина
-
Система резервоари с обем до 160 м3 метанов газ
-
От двете страни на шасито са монтирани 2x4 или 2x3 резервоара за компресиран природен газ.