Volvo V40 ще замени моделите S40 и V50. Хечбекът с пет врати, който ще дебютира в Женева, ще се появи на пазара в началото на лятото.
V40 на практика комбинира вече остарелите модели S40 и V50 в едно, залагайки на силните страни на хечбек каросерията за сметка на няки допълнителни ползи, които могат да предложат седанът и комбито, но поотделно. Той използва платформата на новия Ford Focus, но с модифицирани настройки на кормилната система и окачването, които да отговарят на типичните за моделите на Volvo характеристики.
Гамата двигатели ще включва три бензинови и три дизелови мотора. На върха й стои петцилиндровият T5 на Volvo с принудително пълнене, който генерира 254 к.с. и 360 Нм. Стандартна за него е шестстепенната автоматична трансмисия, която ускорява V40 от място до 100 км/ч за 6,5 секунди при максимална скорост от 250 км/ч. Успоредно с това средният разход е сведен до 7,9 литра при 100 км пробег.
Другите два бензинови мотора са заимствани директно от Ford. Те са четирицилиндрови, 1,6-литрови и разполагат съответно със 150 и 180 к.с., като първият ще се предлага само с механична шестстепенна трансмисия, докато вторият може да се поръча и с автоматик.
Базов за дизелите е 1,6-литровият D2, който може да генерира скромните 115 к.с., но за сметка на това дава среден разход от 3,6 литра при 94 г/км емисии CO2. Останалите два са двулитрови, съответно със 150 и 177 к.с. Както те, така и бензиновите мотори са стандартно оборудвани със старт/стоп и система за регенериране на енергията, отделяна при спиране. В базовото оборудване влиза и City Safety системата за предотвратяване на инциденти.
Най-интересната иновация по отношение на сигурността при V40 обаче засяга специалната въздушна възглавница за пешеходци. При удар предният капак се отваря автоматично и тя се раздува, като същевременно не пречи на видимостта на водача. Любопитен е и панорамният покрив на дългия 4369 мм автомобил, тъй като това не е характерно решение за класа.
Volvo V40 ще дебютира на автомобилния салон в Женева на 6 март. Производството ще започне през май, като от компанията очакват реализация от 90 000 бройки годишно, 85% от които в Европа.