Volvo публикува подробното описание и първата официална фотогалерия на новия плъгин хибрид V60. Моделът ще дебютира на автосалона в Женева в началото на следващия месец.
V60 Plug-in Hybrid е „фактически готов за производство модел“, но в Женева няма да присъства окончателната му серийна версия, така че не е изключено това да не са крайните технически характеристики. При всеки случай обаче публикуваните от шведската компания цифри са повече от впечатляващи – среден разход от 1,9 литра, под 50 г/км CO2 емисии и пробег само на електричество до 50 км. Целият автономен пробег на семейния автомобил пък достига впечатляващите 1200 км.
Хибридната система, която е съвместна разработка с шведската енергийна компания Vattenfall, използва 2,4-литровия петцилиндров дизел D5, като той предава на предните колела посредством шестстепенния автоматик 215 к.с.и 440 Нм. Колелата на задната ERAD (Electric Rear Axle Drive) ос пък се задвижват от електромотор с максимална мощност от 70 к.с. Батерията е литиево-йонна с капацитет от 12 кВт, като за пълния й заряд от стандартната електрическа мрежа са нужни седем часа и половина, а при наличие на бързо зарядно устройство – три.
Три са и режимите на работа на хибридната система. При Pure (чист) V60 Plug-in Hybrid се задвижва изцяло от електромотора за максимално дълъг период от време. Стандартен е Hybrid, при който двата агрегата работят успоредно и гарантират „оптималния баланс между удоволствието при шофиране и минималното негативно влияние върху околната среда“. Последният Power залага на динамиката, като при него V60 ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 7 секунди.
От Volvo признават, че плъгин хибридът на V60 ще бъде значително по-скъп от стандартната версия, но същевременно отчитат, че разходите за гориво при него ще бъдат приблизително три пъти по-ниски.
Volvo V60 Plug-in Hybrid ще се появи на пазара през 2012 г.
Анонимен
samo zabluzdavat horata.da mi go napravat 2 na 100 pri normalno karane na nafta,kvi sa tej tapi baterii
boro
Billy, колко често изминаваш повече от 50 км на ден или по-скоро колко често нормалният потребител го прави? Факт е, че реално разходът не е такъв, но безспорно тези автомобили имат приложение.
Billy
1.9/100 при положение, че 50 км. от тях са само на ток. После става, нормален хибрид със среден разход 5-6/100. Аман от евтини маркетингови трикове.