Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Volvo V60 T6 AWD: Усещане за Volvo

23.01.2019 14:56

Тест на върховата модификация в гамата на комбито от среден клас

С 310 конски сили, осемстепенен автоматик и впечатляващ дизайн, върховата модификация на новото Volvo V60 e амбицирано да премери сили с най-елитните представители в класа на комбитата от среден клас. Време е за тест на версията Т6.

Когато за първи път се срещнете лице в лице с V60, няма как да не установите, че за да откриете разликите спрямо по-дългия със 17 сантиметра по-високо позициониран модел V90, се налага да се вгледате доста внимателно. Което всъщност е добре, защото и двата автомобила имат доста приятно изглеждащи пропорции, може би с леко предимство по отношение именно на по-малкия V60. Иначе под оформената в типично скандинавски стил опаковка се крие познатата модулна техника на Volvo – повечето модели на компанията са базирани на една и съща платформа, и използват единствено четирицилиндрови двигатели с идентичен работен обем от два литра. Последното в известна степен вероятно възпира някои клиенти, които предпочитат агрегатът на техния автомобил да бъде с шест или осем цилиндъра и държат на работния обем, но, както показват нагледно продажбите на шведите, всички техни модели, начело с XC60, се продават толкова добре, че производствените мощности се оказват недостатъчни. Очевидно шефът на развойната дейност на Volvo Петер Мертенс, който идва от Audi, се справя повече от добре със задачата да прецени какво търсят клиентите на шведския производител.

Но да се върнем на V60. Подобно на своя пряк предшественик, той няма изгледи да се превърне в бестселър като своя SUV дериват XC60. Не за друго, а защото SUV и кросоувър моделите успяха да завземат пазарния дял на почти всички останали автомобилни категории на повечетго пазар. А истината е, че конкретно V60 представя по може би най-добрия възможен начин на какво са способни във Volvo. Неговият товарен обем достига до 1441 литра – постижение, което може и да не е рекорд за класа, но е напълно в реда на нормалното за комби от средния клас и върви в комплект с блестяща функционалност на багажното отделение. Няма да бъде преувеличено ако кажем, че що се отнася до реалните способности на автомобила, V60 T6 AWD почти тотално обезсмисля покупката на SUV със сходни параметри, но... модата си е мода.

Скъпо допълнително оборудване

21 430 евро е сумата, на която възлиза допълнителното оборудване в тестовия автомобил (цените се отнасят за германския пазар), като функцията за памет на седалката до водача (90 евро) евро е най-евтината измежду тях, а пакетът Xenium за 3000 евро – най-скъпата. Не може да се отрече, че изпробваната машина разполагаше с практически всичко, което бихме могли да пожелаем от нея, включително кожена тапицерия на таблото, Head-up дисплей, панорамен стъклен покрив, както и някои глезотии, от които спокойно бихме се лишили. За сметка на това пакетът IntelliSafe-Pro на стойност 1750 евро е много смислена инвестиция, която включва Pilot Assist II, позволяващ полуавтономно шофиране при скорост на движение до 130 километра в час. City-Safety пакетът, както и асистентите за следене на лентата и предупреждението за насрещно движение са серийни при всички версии на V60.

Двулитровият бензинов мотор на версията Т6 разполага със сложна система за принудително пълнене, включваща турбокомпресор и механичен компресор Roots за намаляване на фазата на замисляне при най-ниските обороти, генерирайки респектираща мощност от 310 конски сили. Разгръщането на мощността действително е изключително хармонично, за динамичните характеристики също можем да кажем само добри думи: ускорението от 0 до 100 км/ч отнема по-малко от седем секунди, междинното ускорение от 60 до 100 км/ч се изпълнява за впечатляващите 3,5 секунди. Традиционно обаче сухите числа не са всичко – важно е и това, което се усеща при шофиране.

А истината е, че маниерите на задвижването биха могли да бъдат и по-рафинирани – специално при пълно натоварване звукът на двигателя се усеща някак измъчен, а взаимодействието му с осемстепенния автоматик не винаги е оптимално. В стандартен режим трансмисията работи малко вяло, а ако с помощта на селектора Drive-Mode изберете режим „Dynamic“, работата й става ненужно нервна. Не съвсем оптималните настройки на задвижването резултират и в доста висок среден разход на гориво (средно 10,8 л/100 км по време на теста), принос за което не съмнено има и високото тегло на V60, което отчита внушителните 1879 кг.

По време на шофиране голямата маса на автомобила се усеща основно при рязка смяна на посоката на движение, но по-големият проблем засяга скромния полезен товар, който със своите 441 кг е доста малък за семейно комби.

Превъзходни седалки

Време е да видим как се държи V60 по междуградските шосета – тестът по магистрала показва недвусмислено, че моделът е много добър спътник за дълги преходи. Като цяло най-препоръчителен е комфортният режим, при който окачването работи с една идея по-добре при абсорбиране на неравности. Факт е, че возията не е коронната дисциплина на това Volvо, но затова пък качеството на седалките буди искрен възторг, включително що се отнася до местата на втория ред. Наред с удобството на широките кресла, интериорът на V60 може да се похвали с изобилие от простор, и най-вече с изключително високо качество на вложените материали и солидна до най-малките детайли изработка. Всъщност, ако трябва да бъдем напълно обективни, вътрешността на V60 изглежда точно толкова добре изпълнена, колкото при най-скъпите модели на Volvo, а с оглед на по-сдържания стил на оформление според скромното ни мнение реално дори изглежда по-добре от тях. Специално съчетанието от светли кожени тапицерии и дървени апликации успява да предложи салона на шведския модел в най-добрата му светлина. Може би единствената ни забележка към интериора касае командната система Sensus-Connect-System, чието управление вече многократно сме обсъждали и продължава да бъде все така отвличащо вниманието на водача. Което е още едно доказателство в полза на тезата, че V60 е удивително близък до по-големите си и по-скъпи събратя в гамата на Volvo. Само че в много отношения всъщност е по-премерен и реално по-добър от тях.

ОЦЕНКА

Висококачественото изпълнение и изключително широкообхватното оборудване за безопасност са може би най-силните козове на V60 T6 AWD. Слабостите по отношение на комфорта на возене и неоправдано високият разход на гориво обаче не позволяват на модела да получи по-висока оценка от четири звезди. В този случай по-малкото всъщност е повече – версията D4 в много отношения е най-добрият избор за модела.

Каросерия
+    Много добра изработка и качествени материали в интериора
      Достатъчно просторен отвътре
      Задоволителен номинален обем на багажника
–    Високо тегло, малък полезен товар
      Сравнително оскъдно място във височина на втория ред седалки
      Ограничен обзор от мястото на водача
      Максималният обем на товарното отделение не е особено впечатляващ
   
Комфорт
+    Превъзходни седалки отпред и отзад
      Ниско ниво на шумовете в купето
–    Слабости при преминаване през неравности

Двигател/силово предаване
+  Много добри динамични показатели
–  Висок разход на гориво
    Трансмисията понякога работи доста нервно   

Поведение на пътя
+  Високо ниво на сигурност на пътя
    Неутрално пътно поведение
–  Слаба обратна връзка от кормилната уредба
    Неособено впечатляваща управляемост

Безопасност
+  Много добри спирачки
    Върхово равнище на оборудването за безопасност

Екологичност
+  Ниско ниво на шумовете при движение
    Покрива нормите 6d-Temp
    Ниски нива на СО2 емисии
–  Висок разход на гориво
    Високо тегло

Разходи
–   Висока цена
    Скъпи опции

Текст: Хайнрих Лингнер
Снимки: Росен Гарголов

Коментари
comments powered by Disqus