Зад волана на първия изцяло електрически модел на шведската марка
Volvo реши да използва своя SUV модел XC40 като основа за създаване на първия си автомобил с изцяло електрическо задвижване. Това решение изглежда доста логично, тъй като XC40 е автомобил с преобладаващо градско предназначение и цялостната му конценция е много подходяща за електрификация. Клиентите могат да избират между две версии на електрическия модел – P6 Recharge с един електромотор и предно задвижване и изпробваната от нас P8 Recharge, която разполага с по един синхронен електрически двигател на всеки мост, двойно предаване и системна мощност от 408 к.с. При топмодела се монтира високоволтова акумулаторна батерия с капацитет 78 кВтч, която може да се зареди на 80 процента в рамките на около 40 минути на бърза 150-киловатова зарядна станция, докато пълното зареждане на 11 кВт уолбокс трае поне осем часа.
Три са нещата, които правят впечатление при задвижването на този автомобил – на първо място, тягата при ускорение е забележителна, а на второ идва впечатляващото обезшумяване, което е характерно и за другите варианти на XC40, но при електрическия вариант тишината в купето е още по-ярко изразена. Третият момент е свързан с пробега – по WLTP производителят дава 418 км, а в реални условия автомобилът без проблем изминава 360-380 километра, при това без каквито и да било ограничения по отношение на стила на шофиране. Тих, чевръст и стабилен при смяна на посоката, XC40 P8 Recharge определено доставя удоволствие при шофиране, а хладният скандинавски стил при оформлението на интериора и високото ниво на качеството на материалите създават типичното за Volvo усещане.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Ханс-Дитер Зойфер