Volvo продължава активната електрификация на своите модели с XC60 Plug-in Hybrid Concept. Прототипът ще дебютира на автосалона в Детройт и ще постави основите за втория сериен плъгин хибрид на шведите след V60.
Най-голямата разлика в силовия тракт на V60 Plug-in Hybrid и електрифицирания XC60 е двигателят с вътрешно горене. 2,4-литровият дизел в случая е заменен с двулитровия бензинов мотор на шведите от ново поколение, който задвижва предните колела посредством новоразработената осемстепенна автоматична трансмисия (шестстепенен автоматик при V60 Plug-in Hybrid).
Задната ERAD (Electric Rear Axle Drive) ос пък се задвижва от електромотор с максимална мощност от 70 к.с. и 200 Нм въртящ момент, наличен още при потегляне. Батерията е литиево-йонна с капацитет от 12 кВт/ч, като за пълния й заряд от стандартната електрическа мрежа са нужни седем часа и половина, а при наличие на бързо зарядно устройство – три.
Комбинираната мощност на целия силов тракт достига 350 к.с. (280 + 70), а въртящият момент – 580 Нм (380 + 200), което позволява на XC60 Plug-in Hybrid Concept да покрие класическия спринт от 0 до 100 км/ч за 6,2 секунди. Същевременно средният разход е сведен до 2,3 литра за 100 км пробег, като 45 от тях се изминават единствено с помощта на електрическата система. Автономният пробег пък маркира близо 1000 км.
Три са и режимите на работа на хибридната система. При Pure (чист) XC60 Plug-in Hybrid Concept се задвижва изцяло от електромотора за максимално дълъг период от време. Стандартен е Hybrid, при който двата агрегата работят успоредно и гарантират оптималния баланс между удоволствието при шофиране и минималното негативно влияние върху околната среда. Последният Power залага на динамиката, като при него хибридният XC60 демонстрира динамика, типична за автомобили с V8 мотор.
V60 Plug-in Hybrid е предназначен единствено за пазара в Европа. За разлика от него серийният XC60 Plug-in Hybrid ще се предлага и в Северна Америка и Китай.