Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Volvo XC90 T8: Другият хибрид

16.09.2016 09:02

На пътя с T8 – най-мощната версия на XC90

Архитектурата на plug-in хибридния SUV модел на Volvo e различна от тази на колегите от Audi и BMW. Задвижването на задния мост се осъществява от електродвигател, а батерията е интегрирана в тунела за карданния вал. На пътя с T8 – най-мощната версия на Volvo XC90.

Т8 се нарича най-мощният вариант на SUV модела на Volvo, но зад най-голямото число в моделната линия този път не се крият някакви свръхагрегати (намигване към неособено успешния V8 на предишното поколение), а прецизно оразмерена plug-in хибридна система, осигуряваща както значителната моментна мощност от 400 к.с. и въртящ момент от 640 Нм, така и чисто електрическо задвижване и двойно предаване. По вида на своята архитектура обаче Volvo XC90 T8 Twin Engine силно се различава от BMW X5 eDrive и Audi Q7 e-Tron. При тях електрическият мотор е един и е интегриран в предавателната кутия, като при BMW основният задвижващ агрегат е бензинов, а при Audi дизелов.

От Volvo подхождат по различен начин при създаването на своя хибриден модел. Като начало, неговата гъвкава като размери платформа SPA по начало е конструирана с възможност за интегриране на подобна система. Предният мост се задвижва от напречно разположен четирицилиндров двулитров бензинов двигател с принудително пълнене от новата моторна гама на шведската компания. Той има мощност 318 к.с. благодарение на комбинираното пълнене с механичен и турбокомпресор. Машината е адаптирана към работа с множество стартирания и изключвания, като това е отчетено най-вече в конструкцията на лагерите на коляновия вал. Агрегатът задвижва предния мост чрез осемстепенна автоматична предавателна кутия, в която е интегриран електрически мотор-генератор с мощност 34 кВт (46 к.с.) и въртящ момент от 150 Нм. Този агрегат има задачата да зарежда батерията, да стартира ДВГ и да го подпомага в хибриден режим. Главната роля при задвижването в хибриден и чисто електрически режим обаче играе разположеният на задния мост електромотор с мощност 60 кВт (82 к.с.) и въртящ момент от 240 Нм. При чисто електрическо задвижване той черпи енергия от монтирана в средния тунел (там, където иначе би трябвало да се помещава карданният вал) батерия. Това разположение на акумулатора има важно значение за баланса на теглото; освен това при него не се губи обем от вътрешното пространство за пътниците. Благодарение на тази компановка Volvo XC90 T8 разполага с пълноценно двойно предаване – разбира се, с отчитане на факта, че при намалено ниво на заряда на батерията част от енергията ще се осигурява от предния мотор-генератор, тоест задният може и да не разполага с възможност да приложи пълната си мощност.

Три задвижващи агрегата

Благодарение на ефективната симбиоза на всички задвижващи и захранващи агрегати хибридният Volvo XC90 осигурява ефективна тяга при потегляне и ускорение – според заводските данни от 5,9 секунди до 100 км/ч. Според малко неадекватната за подобни автомобили система NEFZ (NEDC) разходът му на гориво е едва 2,1 литра на 100 км. Стандартът предполага, че от всеки 100 км пробег около 40 се изминават в чисто електрически режим. Доста трудно постижима стойност в реалния живот.

В същия този реален живот, ако приемем, че водачът има възможност да зарежда автомобила си всеки ден, той действително би изминавал около 35 км в чисто електрически режим, като – ако се движи в градове като Лондон – може да запази електрическата енергия за райони, където това се поощрява по някакъв начин. В повечето случаи Volvo XC90 T8 ще функционира като ефективен хибриден автомобил с всички произтичащи от това ползи. Водачът сам може да избира между хибридния режим, чисто електрическо задвижване и режим Power, в който работата на агрегатите се настройва така, че електрическият мотор да отдава максимално ниво на въртящ момент до момента, в който тягата на ДВГ достигне върховите си стойности.

Разбира се, както при всички останали автомобили от този тип климатичната система се задвижва от електрически мотор . Електрическите агрегати се охлаждат от отделни топлообменници, а батерията – в зависимост от ситуацията – от радиатор или от климатичната система на двигателя. При желание салонът може да бъде предварително затоплен или охладен. Интериорът е издържан в типичния шведски стил, излъчващ хладен лукс в съчетание с висококачествени материали, и е украсен с малки знаменца на Швеция по седалките.

При ускоряване Volvo XC90 наистина създава усещане за тяга, но то далеч не го прави спортен автомобил. Настройките на кормилното управление и ходовата част са по-скоро в комфортния стил на Volvo, отколкото в динамичния на BMW. Шведите и не желаят да приличат на баварците в това отношение и създават уютен дом за пътниците в автомобила. Спирачната система постига сполучливо съчетание между намаляването на скоростта чрез рекупериране на енергия и активирането на хидравличната спирачна система. И най-важното – пътниците в Volvo XC90 T8 винаги разполагат с най-доброто на пазара, когато става дума за пасивна и активна безопасност.

Текст: Георги Колев
Снимки: Volvo

Коментари
comments powered by Disqus