След модернизацията plug-in хибридният XC90 ще се произвежда поне до 2025 г.
В момента Volvo разработва електрически SUV, който ще наследи XC90. След модернизация досегашният модел вероятно ще се предлага с конвенционално задвижване, но само като plug-in версия.
Това потвърди главният изпълнителен директор на Volvo Хакан Самуелсон пред Automotive News. „Защо трябва да спрем производството на XC90, когато все още има търсене на хибриди, особено в Съединените щати и Китай?“, попита напускащият шеф на Volvo. XC90 продължава да слиза от поточната линия в Торсланда, Швеция, докато електрическата версия на SUV модела се произвежда в Южна Каролина, САЩ.
Предстои обновяване на Volvo XC90
До 2030 г. шведският автомобилен производител възнамерява да преобразува продуктовата си гама в чисто електрически модели, а от 2025 г. шведите ще преоборудват завода в Торсланда за производство на електрически превозни средства. Дотогава в гамата може да остане XC90 с двигател с вътрешно горене.
Актуалната версия на XC90 се предлага от 2015 г. и е второто поколение на SUV модела. Автомобилът се продава в Германия на постоянно ниво през последните години. От 2016 г. досега новорегистрираните бройки винаги са били - понякога значително - над 6000 автомобила годишно. За сравнение, в САЩ XC90 е продаден в над 41 000 екземпляра през 2021 г.
Въпреки това клиентите вече не могат да очакват големи скокове в развитието на шведския SUV. Според Самуелсон през следващите години предстои модернизация и няма планове за актуализиране на задвижването. Моделът вероятно ще се предлага в бъдеще само като XC90 Recharge plug-in хибрид. Той има електрически пробег от 70 километра и задвижване със системна мощност 455 к.с. Цената в момента (февруари 2022 г.) започва от 77 300 евро. Вероятно развойните инженери ще поработят още малко върху пробега, разхода и мощността.
Електрическият XC90 ще се нарича Embla
Volvo вече дадоха предварителна представа за чисто електрическия наследник на XC90 със студията Recharge (вижте галерията). Новият модел трябва да се нарича Embla, след като Volvo в бъдеще ще се дистанцира от добре познатите обозначения на моделите с букви и цифри. Електрическият SUV е базиран на второто поколение на мащабируемата продуктова архитектура (Scalable Product Architecture, SPA). Освен Embla студията показва и бъдещо електрическо комби, което в перспектива ще замени V90 и V60.
Заключение
В допълнение към електрическия XC90, който ще се казва Embla, Volvo ще продължи да произвежда XC90 като plug-in хибридна версия. Все пак SUV моделът все още може да генерира значителни продажби на някои пазари. По този начин Volvo подражава на други марка, като например Porsche, които ще продължат да доставят Macan с конвенционално задвижване наред с електрическия Macan. Но дните на вариантите с ДВГ са преброени. Най-късно до 2030 г. Volvo ще предлага само изцяло електрически модели, а още от 2025 г. шведският завод, където XC90 слиза от поточната линия, ще бъде преустроен за производство на електромобили.
Текст: Холгер Витих
Снимки: Volvo