Най-достъпната опция в прощалната линия на Lotus - Elise Sport 240, струва 45 500 паунда
Lotus ще промени радикално продуктовата си гама тази година. Трябва да се появи нов модел, който все още е известен под фабричния код Type 131. В същото време до края на тази година производството на дългогодишните - роудстърът Elise и купето Exige, които са на поточната линия от 1995 г. и 2000 г., съответно, ще бъде преустановено. Lotus се сбогува с тях с Final Edition,, което ще включва Elise Sport 240, Elise Cup 250, Exige Sport 390, Exige Sport 420 и Exige Cup 430.
Може да се предполога, че компанията ще се сбогува със заслужилите модели, като им предоставя само запомнящи се табелки и стикери и специални цветове на каросерията. Но конструкторите добавят повече мощност към автомобилите и подобряват оборудването.
Общото нещо за всички участници в поредицата е цифровото арматурно табло с два режима на показване на данни: всекидневен и състезателен. В последния основното пространство на екрана е заето от графичен оборотомер и цифров скоростомер, сгушен в ъгъла. Тук е монтиран и нов волан със скосено колело отдолу и тапицерия от кожа и алкантара.
Elise Sport 240 Final Edition получава 1,8 турбо двигател с мощност 243 к.с. и 244 Нм(+23 к.с.P, -6 Нмв сравнение със Sport 220) и с шестстепенна механична трансмисия. Ускорявавето до 100 км/ч отнема 4,5 сек, с 0,1 по-бързо от роудстъра Sport 220. Автомобилъте оборудван с антрацитови алуминиеви джанти с десет спици, които са с 0,5 кг по-леки от оригиналните за 220, с гуми Yokohama V105 (195 / 50 R16 и 225/45 R17, отпред и отзад). Предложен е пакет от олекотени опции, които намаляват сухото тегло от 922 на 898 кг. И в Elise Cup 250 Final Edition, мощността на двигателя 1,8 е 248 к.с., 244 Нм (+2 к.с., –6 Нм в сравнение с Cup 250). Автомобилът с две врати достига до сто за 4,3 сек, разчитайки на ковани джанти M Sport с гуми Yokohama A052. С олекотени опции този модел тежи 931 кг.
За Elise Sport 240 и Elise Cup 250 инженерите са добавили исторически цветове. Това са Azure Blue и Racing Green, свързани с първия показан Elise, плюс черен, свързан с марката Lotus в автомобилния спорт.
За трите прощални купета Exige турбо двигателят V6 3.5 генерира 402 к.с., 420 Нм; 426 к.с., 427 Нм или 436 к.с., 440 Нм. До сто тезикупета ускоряват за 3.8; 3.4 и 3.3 сек, съответно (всички са оборудвани с механична предавателна кутия ). Между другото, средната версия с 426 к.с. се оказва с 10 к.с. по-мощна от Sport 410, която сменя в каталога на марката. Всички те, освен дигиталното арматурно табло и нов волан, имат оригинални седалки с фигурно капитониране. Освен това те притежават свои собствени цветове на каросерията , върнати от миналото - например метално бяло и метално оранжево.
Купето Exige Sport 390 използва гуми Michelin Pilot Sport 4, докато Exige Sport 420 и Exige Cup 430 са оборудвани с Michelin Pilot Sport Cup 2. Най-мощният автомобил в семейството има усъвършенстван аеродинамичен пакет, който генерира 171 кг притискателна сила .
Най-достъпната опция в цялата прощална линия на Lotus - Elise Sport 240, се оценява във Великобритания на 45 500 паунда , а най-скъпата в тази серия автомобили - Exige Cup 430, струва 100 600 паунда . Заедно с Elise и Exige, купето Evora ще напусне поточната линия през 2021 г. Британеците ще разкажат отделно за излизането на неговото специално прощално издание.