Марката с радикален план да стане напълно електрическа до 2030 г.,три нови платформи за EV
Mercedes-Benz разкри амбициозен план за изцяло електричество до 2030 г. там, където пазарните условия позволяват.
Днес в широкообхватно стратегическо съобщение са включени планове за това как това ще намали инвестициите в двигатели с вътрешно горене, ще намали производствените разходи на EV и ще запази днешните граници на печалба. Най-забележителното е, че ще представи четири изцяло нови EV платформи до 2025 г. за използване в цялата продуктова гама и се ангажира да изгради осем нови фабрики за акумулаторни батерии по целия свят, четири от които ще бъдат в Европа.
Ключът към новата стратегия е ангажиментът да се даде приоритет на печалбата пред обема, което ще доведе до увеличаване на продажбите на Mercedes от най-добрите модели и ще стандартизира по-голямата част от компонентите, които използва в производството на автомобили.
EV опции във всички сегменти
Ускорявайки редица цели, разкрити в по-ранната си стратегия Ambition 2039, компанията ще предложи BEV във всички сегменти от 2022 г. и ще предложи опция за EV за всички свои модели от 2025 г.
След пускането на новата MMA EV архитектура за малки автомобили през 2024 г., всички разработени платформи на Mercedes ще бъдат само за EV, а през 2025 г. тя ще пусне три изцяло нови архитектури, обслужващи цялото си портфолио.
Новата платформа MB.EA ще бъде в основата на средни и големи пътнически превозни средства, като SUV; AMG.EA ще бъде разработен от собственото подразделение на Mercedes за бъдещи електрически спортни автомобили; и платформата Van.EA ще се използва за лекотоварни автомобили (LCV).
След стартирането на EQC, EQA, EQB, EQV и EQS, Mercedes ще пусне новия седан EQE, EQE SUV и кросоувъра EQS през 2022 г., като му осигури общо осем EV на пазара за леки автомобили.
Две нови версии на седана EQS също се предлагат незабавно: опция за изпълнение на AMG и луксозна гама Maybach.
Плъгин хибридните модели с голям пробег само на ток (като новия C300e, който има заявен обхват на електричество от 99 км) ще продължат да играят важна роля в продуктовата стратегия на Mercedes, но все повече клиенти преминават към чисти EV , така че компанията ускорява своя преход, за да подкрепи промяната.
Увеличени инвестиции, но запазени маржове
Главният изпълнителен директор на Mercedes Ола Калениус каза: "Смяната на EV набира скорост - особено в луксозния сегмент, където Mercedes-Benz принадлежи. Преломната точка се приближава и ще бъдем готови, когато пазарите преминат към електрически само до края на това десетилетие.
"Тази стъпка бележи дълбоко преразпределение на капитала. Чрез управлението на тази по-бърза трансформация, като същевременно запазваме целите си за рентабилност, ще осигурим траен успех на Mercedes-Benz. Благодарение на нашата висококвалифицирана и мотивирана работна сила, аз съм убеден, че ще успеем в тази вълнуваща нова ера. "
Като част от плана, Mercedes е отделила повече от 40 млрд. евро (34,3 млрд. британски лири) за разработването на нови електромобили. Компанията ще се придържа към целевите маржове, детайлизирани през 2020 г., но отбелязва, че по-ранните й цели са се основавали на „предположението за продажба на 25% хибридни и електрически автомобила до 2025 г.“. Сега Mercedes прогнозира, че такива електромобили ще представляват пазарен дял до 50% до 2025 г.
За да поддържа маржовете на печалба, Mercedes ще се стреми да "увеличи нетните приходи на единица" чрез увеличаване на дела на продаваните модели от висок клас Maybach и AMG и чрез генериране на повече приходи чрез цифрови услуги.
Използването на новите модулни платформи в портфолиото от модели ще спомогне за повишаване на стандартизацията и по този начин ще намали производствените разходи за всички модели, плюс Mercedes очаква разходите за батерии да спаднат значително, което допълнително ще намали производствените разходи.
До 2026 г. инвестициите в двигатели с вътрешно горене ще спаднат с 80% в сравнение с нивата от 2019 г., въпреки че компанията не е предложила крайна дата за производство на автомобили с ДВГ.
Като цяло компанията заяви, че очаква почти сходни маржове на печалба в ерата на EV, в сравнение с тези, които е регистрирала с до голяма степен с двигатели с вътрешто горене.
Батерии от нова ера и гигафабрики
За да подпомогне това бързо разширяване на електромобилите, Mercedes се ангажира да изгради осем нови фабрики за батерии за електромобили в целия свят, една от които ще бъде в САЩ, заедно с четири в Европа, с общ производствен капацитет от 200 GWh. Това разширяване, каза Mercedes, идва в допълнение към съществуващите планове за "девет завода, посветени на изграждането на батерийни системи".
Един от европейските заводи ще бъде разработен с все още неназован технически партньор. Mercedes обеща да разкрие повече подробности, когато сделката бъде официално подписана.
Батериите от следващото поколение на Mercedes ще бъдат „силно стандартизирани и подходящи за използване в над 90% от всички автомобили и микробуси на Mercedes-Benz“. Производителят планира да увеличи енергийната плътност, използвайки силициево-въглеродни анодни технологии, за да предложи „безпрецедентен автономен пробег и дори по-кратко време за зареждане“.
Забележително е, че компанията твърди, че е в преговори с партньори да разработи технология на твърдотелни батерии, която значително ще подобри енергийната плътност и безопасността.