Градските автомобили ще поемат справедливия дял от тортата „ток“ тази година с богат избор
Електрическият автомобил е в основата на дебата за индивидуалната мобилност днес. Европейските власти настояват производителите да се пренасочат решително към тази енергия, която от доста време е известна, но която в момента разширява присъствието си в сферата на четириколесните моторни превозни средства.
След десетилетие напредъкът на електромобила достигна нови висоти, като американският Tesla не беше последният във феноменалното ускорение на развитието на този нов начин за възприемане на автомобила. След първия си модел Roadster през 2008 г. американската марка не бе приета веднага на сериозно, но емблематичният й модел - Model S, ще промени по-късно играта. Въпреки високата цена, той участва в разкриването на нови път, който оттогава продължава да се развива. През 2019 г. производителите представиха много модели с електрическо задвижване. Време е да направим равносметка на онези, които ще можем да видим по пътищата си тази година, след пускането им на пазара.
Градските автомобили ще поемат справедливия дял от тортата „ток“ тази година с богат избор, който ще отговори на всички очаквания на жителите на града и на по-голяма част от бюджетите. Наистина очакваме продажбите на Honda e от март, малко скъп, но абсолютно неустоим като стил стил електромобил. В същия регистър, за по-малки портфейли, двата братовчеда Seat Mii Electric и Skoda Citigo e iV ще бъдат предложени за продажба в началото на 2020 г. Най-шикозните Mini Cooper SE и DS3 Crossback E-tense също ще бъдат пуснати на пазара тази година , точно както братовчедите на градския SUV DS: Opel Corsa e и Peugeot e-208.
Един от най-очакваните модели през 2020 г. можем да открием при производителя Volkswagen. Очевидно става дума за ID.3, първият достъпен 100% електрически компактен немски автомобил, който има големи надежди да стане наследник на Golf в ерата на електрификацията. От своя страна SUV-Coupé Ford Mustang Mach-E, теоретично предлаган на цена от 48 990 евро на европейския пазар, има доста спортно призвание и ще предложи мощност до 340 к.с. с автономен пробег от 540 км в цикъл WLTP.
По отношение на премиум производителите Audi очевидно присъства като майстор със своя e-Tron, който от следващата пролет ще получи версия Sportback с херметичен покрив. Mercedes ще предложи своя EQV, микробус, подобен на Vito в 100% електрическа версия, в началото на тази нова година. EQV обявява 204 к.с. и 405 км автономен пробег в цикъл WLTP.
По отношение на лукса с нулеви емисии, любопитният Aston Martin Rapide E, чийто бензинов V12 е сменен от два електрически мотора, развиващи мощност от 615 к.с. за 950 Нмвъртящ момент, трябва да бъде доставен на първите си клиенти преди лятото 2020 г. в лимитирана серия от само 155 екземпляра, предоставени от английската марка. Tesla Roadster със своето ослепително ускоряване от 0 до 100 км/ч, обещан само за 1,9 сек, ще дебютира в края на годината.
Модели, които ще бъдат пуснати на пазара през 2020 г .:
• DS3 Crossback E-Tense (януари 2020 г.)
• Mini Cooper SE (януари 2020 г.)
• Peugeot e-208 (януари 2020 г.)
• Skoda Citigo e iV (януари 2020 г.)
• Mercedes EQV (началото на 2020 г.)
• Honda e (март 2020 г.)
• Opel Corsa-e (март 2020 г.)
• Seat Mii Electric (март 2020 г.)
• Peugeot e-2008 (април 2020 г.)
• Aston Martin Rapide E (пролетта 2020)
• Audi e-Tron Sportback (пролетта 2020)
• Volkswagen ID.3 (юни 2020 г.)
• Презареждане на Volvo XC40 (юни 2020 г.)
• Polestar 1 (настояща 2020 г.)
• Mazda MX-30 (септември 2020 г.)
• Ford Mustang Mach-E (есента 2020)
• Живот на Opel e-Zafira (края на 2020 г.)
• Peugeot e-Traveller (края на 2020 г.)
• Tesla Roadster (края на 2020 г.).