През следващите години електрификацията на марката ще продължи с бързи темпове
Aston Martin ще представи план за развитие в близко бъдеще, но вече изтече информация за най-важните моменти от този план. По-специално, британците потвърдиха, че проектът Valhalla в сегашния си вид е замразен. Хиперавтомобилът вече е преминал към редизайн, в рамките на който собственият му хибриден агрегат с V6 3.0 битурбо двигател ще бъде сменен с бензино-електрически агрегат на Mercedes-AMG. Очевидно става дума за системата E Performance с V8 двигател и синхронен електрически мотор. Сумарната мощност достига 816 к.с., а въртящият момент надвишава 1000 Нм.
Серийният хиперавтомобил Aston Martin Valhalla ще дебютира тази година, но доставките ще започнат след няколко години, а не през 2022 г. Поръчките за купето започнаха да се приемат по времето, когато за Valhalla беше планирана собствена хибридна задвжваща система.
Aston Martin също е взел решение за марката Lagonda. Под нея няма да се правят отделни модели, но това име ще украси топ версиите на автомобилите от Гейдън. Като съвременния Maybach, само че Lagonda.
През следващите години електрификацията на Aston Martin ще продължи с бързи темпове. Първият хибрид на марката ще се появи през 2021 г. Това ще бъде кросоувърът DBX с оборудване от моделите Mercedes-AMG 53 - вграден компресор шестцилиндров 3,0 (435 к.с. и 520 Нм) и 48-волтов стартов генератор EQ Boost (16 к.с., 250 Нм ). През 2023 г. се планира дебютът на акумулаторния хибриден DBX, както и на Aston Martin с предно разположен двигател с инсталация E Performance от „горещия“ Mercedes. В същото време моделите Vantage, DB11 и DBS Superleggera ще претърпят сериозна модернизация, за да останат в производството до момента, в който британците отказват да произвеждат автомобили с двигатели с вътрешно горене.
Бившият шеф на подмарката Mercedes-AMG, Тобиас Моерс, вече е начело на британската компания, а през следващите няколко години Mercedes-Benz ще увеличи дела си в Aston Martin до 20%. Оттук и толкова голям мащаб на техническо сътрудничество между производителите на автомобили.
Първите изцяло електрически Aston ще започнат да излизат на пазара през 2025 г. Принципно новите модели ще заемат MEA архитектурата на Mercedes, върху която вече е построен лифтбекът на Mercedes EQS. Очакват се както литиево-йонни батерии от 100 кВтч, така и допълнителни бордови зарядни устройства с мощност 350 кВт. И след една година ще дебютират електрически спортен автомобил и кросоувър, който ще се окаже второ поколение на DBX с пет врати. До 2030 г. 90% от моделите на английската марка ще се превърнат в хибриди или електрически автомобили, а останалите ще бъдат насочени към онези пазари, където автомобилите с двигатели с вътрешно горене ще запазят силна позиция.