Инженерите успяха да доработят трилитровия редови шестцилиндров турбо двигател с 388 к.с.
Първо на ход бяха бензиновите. Сега Alpina се захвана с дизела. S-версията на D5 генерира 388 к.с. и 800 Нм максимален въртящ момент. Ускорението е същото като на BMW M550d, а максималната скорост е по-висока.
Новото B5 S на Alpina е с гуми Pirelli със собствен идентификатор, стабилизиране в завой, задно управление и 4,4 литров V8 турбо с 608 к.с. и 800 Нм въртящ момент. След бензиновите, екипът по развойна дейност от Бухлое задълбочава добрите взаимоотношения с Мюнхен с дизеловата Серия 5.
Инженерите успяха да изцедят от трилитровия редови шестцилиндров турбо 388 к.с. Това са с 38 к.с. повече от досегашния D5 Biturbo, именно затова новият получи S към името. Моделът е известен от актуализираната Серия 3 и Серия 4 с Alpina B3 S и B4 S. Въртящият момент също е по-голям, от 700 вече е 800 Нм. Така Alpina D5 S спринтира за 4,4 секунди до междуградска скорост. Touring е с две десети по-бавен, но и двата са със задвижване на четирите колела на базата на xDrive, а Alpina е адаптирана към новите параметри като по-висока мощност и по-големите 20-цолови ковани джанти.
Alpina D5 S вдига 286 км/ч
Стойностите на ускорение са еднакви до една десета като на BMW M550d Quadturbo, 400 к.с. и 760 Нм. Все пак има разлика между дизеловия Bombern на BMW и Alpina. M550d е електронно ограничен до 250 км/ч. Разбира се Alpina D5 S, както седана и Touring са доста по-бързи. Седанът вдига 286 км/ч, а комби 3 км/ч повече.Стойността на разхода на D5 S, на който в изгорелите газове се впръсква урея, възлиза според NEFZ на 6.6 литра на 100 километра. Комбито се присъединява с 0,3 литра повече.
Когато се инвестират повече пари, нищо не липсва и при окачването. Електронни амортисьори и контрол на стабилността са на борда срещу доплащане. Сензори регистрират скоростта, ъгъла на волана, страничното и надлъжно ускорение и дефинират как се държат стабилизаторите и амортисьорите. Кормилното управление на задния мост (интегрално активно управление) позволява задните колела да завиват при ниски скорости в противоположни посоки спрямо предния мост, с което подобряват маневреността. При по-високи скорости, задните колела се ръководят от предните колела и стабилизират автомобила.
D5 S е обут също като B5 S с гуми на Pirelli. При седана те са с размер 255/35 отпред и 295/30 отзад. При Touring задните валяци са с 10 мм по-тесни. В продължение на 20 години Alpina работи съвместно с италианския доставчик на гуми. При другите серии си остава верен на Michelin. Спортното окачване за Alpina може да се регулира от водача чрез Driving Experience Control. Пилотът управлява от пълноцветен, дигитален инструментариум, който изглежда по различен начин в зависимост от режима на шофиране - Eco Pro, Komfort, Sport..
Цената за седана е 87 900 евро. Комбито струва 90 400 евро. В сравнение с B5 S това са между 20 000 и 25 000 евро по-малко. M550d на BMW струва като седан 85 000 евро и като Touring 87 500 евро.