Всички отбори премахнаха FRIC системите си за началото на състезателния уикенд в Германия. Това не попречи на Mercedes отново да окупира челото.
След Гран при на Великобритания стана ясно, че според последните тълкувания на ФИА FRIC системите, които свързват предното и задното окачване, са в противоречие с правилника. Федерацията даде възможност на отборите да ги използват до края на годината, при положение че няма разногласия помежду им. В крайна сметка обаче тимовете не постигнаха единодушно мнение по въпроса, което означаваше, че забраната им влиза в сила още за Гран при на Германия.
McLaren първи обяви, че е демонтирал своята FRIC система за надпреварата на "Хокенхайм". После и от Red Bull допълниха, че ще се състезават без нея, а Mercedes дори тества без FRIC на "Силвърстоун". Остана отворен въпросът дали всички тимове ще ги последват или част от тях ще рискуват и ще се опитат да преборят тълкуванията на ФИА. В крайна сметка обаче техническият делегат Джо Бауер заяви в четвъртък, че нито един отбор няма да използва FRIC този уикенд.
"Мога да потвърдя, че нито един автомобил не е оборудван със система, която свързва предното със задното окачване или подобна", заяви Бауер за британското издание Autosport.
Първоначалните предположения бяха, че Mercedes ще загуби най-много от промяната заради усъвършенствания си FRIC. Двамата пилоти на немския тим Нико Розберг и Люис Хамилтън обаче с лекота оглавиха първата свободна тренировка на "Хокенхайм", а Фернандо Алонсо (Ferrari) остана трети на три десети зад лидера Розберг.