От пръв поглед грабва специфичната за AMG Paneramicana радиаторна решетка
След обновяването на Mercedes C-класа специалистите от Афалтербах вече пускат на пазара и версиите с подобрена мощност Mercedes-AMG C 63 и C 63 S. Купето, седанът, модел T и кабриолетите между другото ще бъдат с нова решетка и нова трансмисия.
Нововъведенията на фейслифта по информация на AMG се прилагат за четирите моделни деривата, но първоначално има само снимки на новия C 63 Coupe.
От пръв поглед ни грабва специфичната за AMG Paneramicana радиаторна решетка, която след GT моделите сега краси предната част на C63. Благодарение на вертикалните подпори, Performance моделът от Афалтербах видимо се различава от стандартната C-класа. Малко по-малко забележими, но също така новоконфигурирани, са външните въздухозаборници.
За разлика от това новата кърма почти не се различава от предшественика си: при по-внимателна проверка, може да се забележи, че двойните накрайници на ауспуха са леко сплескани за разлика отпреди.
Нов дизайн на джантите за по-голяма аеродинамика в C 63
Нов е също така и дизайнът на джантите, който трябва да осигури по-добра аеродинамика. C 63 се предлага стандартно с 18-цолови джанти, с опция и 19-цолови. Още по-спортният C 63 S стандартно е обут съответно и с по-големи гуми.
В интериора стандартно се запазват черните кожени седалки, а срещу допълнително заплащане се предлагат различни варианти с кожа напа. Новото тук е цветовата комбинация магма сиво/черно с жълти контрастиращи шевове. За седана и Т-модела има комбинация от ромбоидни тегели в седловидно кафяво/черно платинено бяла перла/черна.
Климатизирани AMG Performance седалки
Mercedes-AMG C 63 също така за пръв път има дървени украсителни елементи "дъбов антрацит", "орех" или "черна пепел". Те позволяват да бъдат комбинирани с различни интериорни решения. Седалките AMG Performance могат да бъдат климатизирани на три нива, разбира се, срещу допълнително заплащане.
AMG ревизира също и волана, като иска да му придаде повече спортен дух с плоската форма, перфорирани места за захващане и покрити с метален пласт лостчета за смяна на предавките. Воланът в C 63 е тапициран в кожа напа, в C 63 S има допълнителни микроелементи, които най-вероятно са предназначени да подобрят хващането. Новите бутони на волана, наред с други функции позволяват да се избират и програми от инфотейнмънт системата. Тя обаче си остава непроменена: седеминчовият дисплей все още е серийният, предлага се и опция от 10,25-инчов или 12.3-инчов срещу допълнително заплащане.
Режимите на шофиране могат да се избират директно от волана
Срещу доплащане на волана може да има също и повече бутони, с които може да се настройват AMG режимите на шофиране. Малък LCD дисплей във волана показва след това с кой режим в момента се движим.
Вариантите на двигателите AMG заимства от предишния фейслифт: 4,0-литровият V8 битурбо генерира 476 к.с. и 650 Нм въртящ момент в С 63, както и 510 к.с. и 700 Нм въртящ момент в C 63 S. Така C 63 купе ще вдигне 100 от 0 само за 4,0 секунди, като при C 63 S, купето изисква 3,9 секунди. Максималната скорост при C 63 е лимитирана на 250 км/ч на S-версията е 290 км/ч. C 63 седанът се нуждае от 4,1 секунди за спринт (C 63 S: 4.0 секунди), на Т-модела във версия C-63 са му необходими 4,2 секунди (C 63 S: 4,1 секунди).
Mercedes-AMG C 63 за пръв път с 9-степенна трансмисия
И двата модела залагат на трансмисията AMG Speedshift MCT 9G с девет скорости, което прави две предавки повече в сравнение със спортната трансмисия MCT. Това вече го знаем от Mercedes-AMG E 63. Маслено охлаждащият се "мокър" стартов съединител измества познатата от предшественика трансмисия която преобразува въртящия момент. Според AMG в резултат на това е възможно да бъде намалено теглото и да бъде подобрена реакцията на автомобила.
Ревизираните режими на управление Normal, Comfort, Sport, Sport+, Race и Individual подобрява динамиката на автомобила. AMG също така обещава да настрои праговете на ESP "да реагира по интелигентно". В режимите Sport и Sport + може да се избере междинна функция на подаване на газ.
Заключващият се диференциал за задния мост сега е електронен
Новият Mercedes-AMG C 63 е заимствал от предшественика си електронно адаптивната демферираща система, 4-те щанги на предна ос и две на задната ос.
Заключващият се диференциал на задния мост вече не е механичен, а се контролира също така по електронен път. На борда има също така електромеханична система за променлива скорост с променливо предаване съотношение и изпускателна система с регулируеми клапи.
Пазарен старт и цена
Точният разход на гориво, теглото, възможното пускане на пазара и цените на новия Mercedes-AMG C 63 все още не са фиксирани. Преди f/kflsldkejf C 63 Coupe струваше 78 302 евро, като C 63 S 86 572 евро. Седанът струва 76 398 евро (C 63) и 84 669 евро (C 63 S). За T-модела в момента са 78 064 евро (C 63) и 86 335 евро (C 63 S), поради което цените на кабриолета започват от 84 014 евро (C 63) и 92 284 евро (C 63 S). Новите версии вероятно ще бъдат с няколко хиляди евро по-скъпи.